Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Kas oled piirkiirust ületanud? Vaata siit, kui palju sa tegelikult ajaliselt võitsid!

Copy
Artikli foto
Foto: Shutterstock

Raadio Elmar hommikuprogrammis oli jututeemaks taaskord meie liikluskultuur. Liis Sepp Transpordiametist selgitas, miks juhid kiirust ületavad ja mida tuuakse kõige sagedamini selle teo põhjuseks. Rääkisime ka kasulikest nõuannetest, mil moel hoida oma sõiduki kiirus kontrolli all. Kuula ja loe SIIN!

«Piirkiiruse ületamise probleem on meil Eestis päris suur. Kui vaadata peale Transpordiameti poolt tellitud uuringutele, siis selgub, et eelmisel aastal 76% liiklejatest ületasid piirkiirust,» sõnas Sepp.

Uuringu käigust ka selgus, mida kiiruseületajad oma tegevusele selgituseks toovad. «Osad vastasid, et nad ületavad kiirust, sest ka teised teevad seda. Teine levinud selgitus oli seotud möödasõitudega. Siit võiks järeldada, et kui me ühel hetkel jõuame sinna, mil enamus juhte enam kiirust ei ületa, siis ka tavapärased kiirustajad hakkavad vaikselt maha rahunema,» sõnas Transpordiameti esindaja. 

«Tasub silmas pidada, et mida kiiremini sõita, seda rohkem aheneb juhi vaateväli. Juht võib eesolevat sõidukit näha hästi, kuid külgede pealt läheb nähtavus järjest hägusemaks. Kui tee peal on metsloom, liiklusmärk või tähtisteave, siis see võib  kiirustamise tõttu jääda tähelepanuta,» sõnas ta.

Sepp lisas, et kõvasti gaasipedaali vajutades väheneb võimalus reageerida ohule õigeaegselt. «Peatumisteekond pikeneb ja liiklusõnnetuse tagajärjed võivad olla oluliselt raskemad. Kiiruseületaja ajavõit on tegelikult hästi tühine. Kui meil on maanteel piirkiiruseks 90 km/h, siis see tähendab, et tegemist on maksimaalse sõidukiirusega lubatud teelõigul. Kui selle asemel sõidetakse 100 km/h, siis kümne kilomeetri läbimisel võidetakse vaid alla ühe minuti,» selgitas ta.

«Kiiruse ületaja, eriti möödasõitja, keskendub enamuse ajast möödaminemise võimalustele. Sõit on kindlasti palju närvilisem. Kui peaks midagi juhtuma, siis õnnetuse tagajärjed on palju raskemad,» rääkis Sepp.

Transpordiameti töötaja jagas nõu, mil moel sõiduki kiirus kontrolli all hoida. «Järgi auto spidomeetri näitu - eriti siis, kui sisened asulasse. Tasub mõelda, mis paneb üldse liiklejat kiirust ületama? On see tingitud liiklusvoost, närvilisusest, enda harjumusest? Nõuded on ette antud. Kui me läheme liiklusesse, siis me võtame vastutuse nii enda kui ka teiste eest,» lisas ta.

«Piirkiirus on küll märgil välja toodud, kuid juht lähtub alati ikkagi ilmastiku ja tee oludest. Väga paljudel sõidukitel oma abiks püsikiiruse hoidjad - see aitab samuti olukorda kontrolli all hoida. Aga kõige tähtsam - kuhu iganes te sõidate, varuge aega,» rääkis Transpordiameti ennetustöö ekspert Liis Sepp.

Kuula intervjuud SIIN.

Tagasi üles