Eesti vanima õlletootja A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul ei saa reklaame süüdistada selles, et naised on hakanud rohkem alkoholi tarbima.
Tarmo Noop: reklaam ise ei pane kedagi jooma
«Olen kindlasti selle koolkonna esindaja, kes ütleb, et ükski reklaam ei pane mingit toodet tarbima, kui sel tootel pole tarbijat,» ütles ta. «Näiteks, kui ma seeni ei söö ja mulle neid reklaamitakse, siis ma seeni sööma ei hakka.»
Noobi selgitusel on turundus pigem infokanal, mis annab teada uutest toodetest ja võib-olla muudab tarbija selle mõjul ka oma eelistusi erinevate brändide suhtes. «Kui ma vaatan asja õlletootja pilguga, siis ma olen märganud, et Euroopas on see suhteliselt tavaline, et naised joovad õlut. Eestis näiteks on naiste osatähtsus kogu õlle tarbijaskonnas ikkagi väga väike,» väitis ta.
Samuti ei pidanud Tarmo Noop taunimisväärseks seda, kui tarbitakse lahjat alkoholi. «Kui inimesed kuritarvitavad alkoholi - kuritarvitamine tähendab seda, et kui nad joovad alkoholist ennast purju või lähevad autoga sõitma või alaealised joovad alkoholi - vat see on asi, mis on taunimisväärne,» selgitas ta.
Noobi sõnul ei mõjuta see kuidagi tervist ja ei tee inimesest joodikut, kui ta joob päevas pudeli õlut. «Õlletootjana ütlen, et meil on seal tükk kündmata põldu. Kui me räägime ka alkoholi absoluutnumbritest, siis tegelikult Lääne-Euroopa levinud käsitlus on see, et inimene suunatakse rohkem lahja alkoholi poole. Kui inimene tarbib rohkem lahjat alkoholi, siis tarbib selle kõrval absoluutalkoholi vähem. Pigem siis tarbida vähem, ma ei näe selles probleemi.»
Noobi sõnul ei ole A. Le Coqil peale siidrikategooria otseselt tooteid, mis oleks naistele suunatud, kuid siidrit juuakse tema sõnul Eestis väga vähe. «Selles, et keegi tarbib alkoholi mõõdukalt, ei näe ma küll midagi taunimisväärset,» kinnitas Noop.