Verge metoodikas on selleks tõhusad ja testitud sammud, mis aitavad agressiivsel inimesel emotsiooni pealt alla tulla. Ärritunud inimene ei suudagi adekvaatselt reageerida «sest tugevad tunded mõjutavad ka ajutegevust. Ja tunnetekeskus loogiline ei ole: «Ma tahan seda ja kõik! Minu arvates on nii ja kõik!»»
Ratsionaalsed argumendid ärritunud inimese puhul ei tööta. Seal räägib meeleheide. Karme ja hävitavaid sõnu kuuldes on päris hea seda teada.
Airiin Demir õpetab agressiooni maharääkimiseks neljaosalist mudelit, mida ta nimetab kujundlikult vastuvoolu ujumiseks.
1. Las inimene räägib. «Tundub lihtne, tegelikult on väga raske,» naerab Demir. «Kui inimene on endast väljas, siis tõde moodub, aga sellegipoolest - ära sega vahele!»
2. Kiida. «Anna inimesele väärikust juurde,» selgitab psühholoog. «See ei tähenda seda, et me kiidaks agresiivset käitumist.» Väga tihti vallandab agressiivse käitumise inimeses tekkinud hirm, et tema väärikus on ohus. Airiin soovitab konkreetseid lause alguseid, mida kriitilises olukorras kasutada - «Selles on teil tõesti õigus, et... » Juba sõna «õgus» kasutamine mõjub pinget maandavalt. Oluline - see peab kõik olema siiras!
3. Kahetse. «See ei tähenda vabandamist ega enda süüdistamist, vaid väljendust - mul on tõesti kahju, et nii läks.» Psühholoog rõhutab, et ehkki inimene nende sammude peale võtab nähtavalt ka omalt poolt sammu tagasi ei ole see veel koht probleemi lahendama hakkamiseks!
4. Proovi milleski kokku leppida. «Mõnikord saab kokku leppida kasvõi selles, et võtame nüüd tassi teed ja räägime asjad selgeks.» Psühholoog rõhutab, et asja sisust pole seni üldse räägitud, kuid probleemi lahendamiseks on ka kokkupõrke sisusse süvenemine vajalik. Hea mõte on anda vahepeal teisele veelgi aega rahunemiseks.