Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Eestlanna rõivabränd Fennecfit pälvis Taanis suure tunnustuse

Copy
Fennecfit asutaja Birgit Kool.
Fennecfit asutaja Birgit Kool. Foto: Robin Vincentz

Rakveres üles kasvanud hakkaja disainer ning ettevõtja Birgit Kool elab juba aastaid Taanis, kus on rajanud väikese, kuid eestlaslikult edumeelse brändi Fennecfit. Koos äripartneriga läbitakse parasjagu rahvusvahelist ettevõtluse kiirendiprogrammi, värskelt õnnestus kaasata ingelinvestor ning sihitakse üha uusi turgusid. Just äsja on Fennecfit valitud Taani kahekümne parima e-kaubanduse uustulija sekka.

Noore naise asutatud spordi- ja vabaajarõivaste bränd Fennecfit koosneb jätkusuutlikke tekstiile ning tootmist rakendavatest kapsel-kollektsioonidest, mille mudelid töötatakse välja tihedalt käsikäes koos klientidega. Nõnda on brändi Fennecfit treeningriided pälvinud kõrge hinnangu nii kasutajate kui edasimüüjate poolt. Tänu oma edumeelsusele on bränd hakanud silma ka ettevõtluse kogukondades. Just äsja on Fennecfit valitud Taani ettevõtlus-auhinna Dansk Erhverv prisen kategoorias «Parim e-kaubanduse uustulija» top 20 sekka. Eriliseks teeb loo see, et alles napilt aasta tagasi oli eestlanna valmis unistusele käega lööma.

2013. aastal sõitis Birgit Kool Taani bakalaureuse kraadi omandama. Esimestel Taani-aastatel teenis ta taskuraha tehases abitöölisena, kus õppis tundma kohalikke inimesi, argielu ning rõivatootmise telgitaguseid. Märgiliseks sai aga amet logistikafirmas projektijuhina, kus eestlanna panustas oma kohustustesse suure pühendumusega. Toona värskelt samasse ettevõttesse kaasatud keskastmejuhi poolt saadetud koondamisteade raputas aga Birgiti tulevikuplaane ning eneseusku nii tugevalt, et suurte emotsioonide ajel lahkus noor naine hoopis Aasiasse seljakoti-rännakule. Birgit naases aga sihikindla veendumusega rajada omaenda rõivabränd.

Aastal 2018 sai registreeritud Fennecfit, algas töö läbi katse-eksitus-meetodi, tootja ning sel hetkel parimate turul saadaolevate jätkusuutlike kangaste otsimine, kogukonna kasvatamine ning ettevõtte ülestöötamine. Kõikvõimalikele pingutustele vaatamata jagub pidevalt ohtralt tagasilööke, mis on ikka ja jälle viinud mõttele oma bränd kinni panna. Birgit loeb märgiliseks 2021. aasta sügisel Tallinnas Disainiöö raames D_O_M etendusel ülesastumist, mis inspireeris teda fööniksina tõusma ja veelgi enam brändi arendama.

Fennecfit D_O_M etendusel.
Fennecfit D_O_M etendusel. Foto: Kevin Loigu

Fennefit läbis äsja kuu aega kestnud mentorluse sessiooni Taani prestiižses ning rahvusvahelises inkubatsiooniprogrammis Propagator, kuhu kandideerinud sada ettevõttest valiti osalema 30. Nende seast omakorda 15, kaasa arvatud Fennecfit, pääsesid pikemasse mentorluse ning investorite kaasamise programmi. Bränd on asunud laiendama edasimüüjate võrgustikku, arendanud tootmise võimekust ja saanud koostööpakkumisi investoritelt. Kosilaste seast osutus valituks ning just äsja löödi käed börsiettevõtte omaniku Allan Sønderskoviga, kes nimetati tunamullu lausa aasta kõige aktiivsemaks ingelinvestoriks Taanis. Eriti pikantseks teeb asjaolu väljavalitud investori taust – tegemist on sama firma asutajaga, kust toonane värskelt palgatud keskastme juht meie loo peategelase, Birgiti, vallandas.

Noor naine tutvustab brändiga seoses arengupotentsiaale: «Investori lisandumine annab võimaluse tulla senisest sagedamini välja uute toodetega, milleks meil on võimekus ja nõudlus olemas. See omakorda toetab käibe kasvu. Näiteks oleme just praegu lansseerimas ülimugavat kapselkollektsiooni, millesse kaasasimegi juba investeeringu vahendid. Ilma selle võimenduseta poleks me saanud vahetada tootjafirmat, mis on arenguks väga vajalik. Rõivabrändi ärimudel eeldab ka kangaste varumist omapoolse kapitaliga, mis meie puhul jätkusuutlike kangaste näol on eriti pingeline ja vajab finantseeringut suures mahus.» Birgit lisab: «Finantsvõimenduse toel saame arendada erineva mastaabiga koostöösid ning laiendada tiimi. Väga oluline ja tänuväärne on investori enda huvi meie arengusse, tema panus läbi mentorluse ning otseloomulikult lai kontaktivõrgustik, kellega ta meid kokku viib.» Ambitsioonidest puudust ei tule, ning Birgit kergitab saladuskatet: «Plaan on laieneda kahele uuele tootegrupi turule, millest saab juba rääkida ehk õige pea lähemalt.»

Tagasi üles