Marika Luik selgitas raadio Elmar hommikuprogrammis, mis asi on kergliikur. «Kes veel ei tea, siis eelmise aasta algusest on Eestis ametlikult uus sõiduk. Ülemnimetus on kergliikur, kuid enamasti tunneme seda ikkagi elektritõukerattana,» sõnas Luik.
«Oleme näinud tänaval ka elektrilisi rulasid ja monorattaid, kuid kõige põhilisem mass kergliikurite näol on elektrilised tõukerattad. Igasuguste uue reeglite ja sõidukite lisandumine meie liikluspilti toob endaga mõistagi kaasa mitme aasta pikkuse üleminekuperioodi. Kergliikuritega pole tänaseni harjunud ei autojuhid ega ka jalakäijad,» märkis ekspert.
Luik lisas, et konfliktolukordade tekkimine on liikluses hetkel igapäevane nähtus. «Seetõttu olemegi transpordiameti poole pealt suunanud fookuse eelkõige elektritõukeratta juhile, tema teadmistele ja teavitamisele. Ei ole nii, et võtad rendid elektritõukeratta, tuul lehvib kohe juustes ja ühtegi reeglit järgima ei pea. Teistega peab arvestama. Eks tunnistan, et meie liikluskeskond vajab veel ka kõvasti arendamist, et linna tingimustes turvaliselt sõita,» sõnas ta.
Transpordiameti töötaja jagas selgitusi, mida teha esimeste sammudena, kui asud elektritõukerattaga liiklema. «Teadmisi võiks omandada juba enne seda, kui ratta rendid või ostad. Ohutuse poole pealt soovitame igal juhul kiivrit kanda. Juhtunud on väga tõsiseid õnnetusi. Elektritõukeratas tundub kuidagi väga turvaline liiklusvahend. Arvatakse, et püstine sõidustiil tähendab seda, et ohu korral maandud jalgadele. Nii see kahjuks pole,» lisas ta.
«Kui sa oled reeglid selgeks teinud, siis on oluline katsetada sõidukit - tee ka see endale selgeks. Enne sõitma asumist kontrolli, kas tuled põlevad ning helkurid kenasti küljes. Oluline on kontrollida ka pidureid! Väga palju õnnetusi ja kukkumisi toimub pigem esimestel sõitudel. See viitab inimeste oskamatusele ja vähesele kogemusele elektritõukeratast juhtida,» rääkis ta.