Kui inspiratsioonist jääb puudu, oleme allpool toonud välja mõned mänguõpetused:
● Seda mängu saab mängida paigas, kus kasvab lähestikku puid (metsas, pargis, aias).
● Kõik osalised peale ühe valivad endale puu ning seisavad selle tüve juurde.
● Mängija, kellel oma puud ei ole, seisab teiste keskele ja hüüab: «Ära vaata kuud – vaheta puud!» Selle peale peavad kõik mängijad oma puu maha jätma ja endale mõne teise puu otsima.
● Hüüdja püüab kiiresti ka endale puu leida.
● Et mängus olevaid puid on üks vähem kui mängijaid, jääb keegi taas puust ilma. Temast saab järgmine hüüdja.
● Üks mängija on perenaine, teine on hunt, ülejäänud on haned-luiged.
● Mänguväljaku otstesse märgitakse piirid. Ühel pool piiri taga seisab perenaine, teise piiri taga haned- luiged. Hunt on väljaku keskel.
● Perenaine hüüab: «Haned-luiged, tulge koju!». Mängijad vastavad: «Ei saa tulla, hunt on ees!». Perenaine omakorda: «Tulge ikka, lennates!».
● Mängijate ülesanne on perenaise juurde jõuda, ilma et hunt neid puudutaks.
● Mängija, keda hunt puudutab, muutub samuti hundiks.
● Õpilased jagunevad kahte rühma. Rühmad seisavad rivis teineteise vastas joontel, mis on üksteisest umbes kolme meetri kaugusel.
● Lepitakse kokku võistkondade nimetused (sõltuvalt õpitavast teemast nt. linnad ja riigid). Õpetaja hakkab nimetama linnade ja riikide nimesid.
● Selle võistkonna liige, kelle rühma sõna kuulub, peab põgenema «koju» ehk jooksma selja taha märgitud joonest üle, enne kui vastaste võistkonna liige teda puudutada jõuab.