Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

5 lõbusat õuemängu, mida koos ema ja vanaemaga mängida

Copy
Eesmärgiks on innustada lapsi rohkem värskes õhus mängima ning muuta taas popiks erinevad hoovimängud.
Eesmärgiks on innustada lapsi rohkem värskes õhus mängima ning muuta taas popiks erinevad hoovimängud. Foto: Shutterstock

Sellel pühapäeval pühitsetakse Eestis emasid, vanaemasid ja kõiki teisi, kes ühel või teisel viisil seda rolli kannavad. Sellel puhul innustame emasid võtma oma lastel varrukast ja minna ilusa ilmaga õue hoovimänge mängima – see on hea viis koos aja veetmiseks ning unustuste hõlma vajunud mängude meenutamiseks.

Kui inspiratsioonist jääb puudu, oleme allpool toonud välja mõned mänguõpetused:

1. Vaheta puud

● Seda mängu saab mängida paigas, kus kasvab lähestikku puid (metsas, pargis, aias).

● Kõik osalised peale ühe valivad endale puu ning seisavad selle tüve juurde.

● Mängija, kellel oma puud ei ole, seisab teiste keskele ja hüüab: «Ära vaata kuud – vaheta puud!» Selle peale peavad kõik mängijad oma puu maha jätma ja endale mõne teise puu otsima.

● Hüüdja püüab kiiresti ka endale puu leida.

● Et mängus olevaid puid on üks vähem kui mängijaid, jääb keegi taas puust ilma. Temast saab järgmine hüüdja.

2. Haned-luiged

● Üks mängija on perenaine, teine on hunt, ülejäänud on haned-luiged.

● Mänguväljaku otstesse märgitakse piirid. Ühel pool piiri taga seisab perenaine, teise piiri taga haned- luiged. Hunt on väljaku keskel.

● Perenaine hüüab: «Haned-luiged, tulge koju!». Mängijad vastavad: «Ei saa tulla, hunt on ees!». Perenaine omakorda: «Tulge ikka, lennates!».

● Mängijate ülesanne on perenaise juurde jõuda, ilma et hunt neid puudutaks.

● Mängija, keda hunt puudutab, muutub samuti hundiks.

3. Rebased-kanad

● Õpilased jagunevad kahte rühma. Rühmad seisavad rivis teineteise vastas joontel, mis on üksteisest umbes kolme meetri kaugusel.

● Lepitakse kokku võistkondade nimetused (sõltuvalt õpitavast teemast nt. linnad ja riigid). Õpetaja hakkab nimetama linnade ja riikide nimesid.

● Selle võistkonna liige, kelle rühma sõna kuulub, peab põgenema «koju» ehk jooksma selja taha märgitud joonest üle, enne kui vastaste võistkonna liige teda puudutada jõuab.

● Need, keda puudutatakse, lähevad üle vastaste võistkonda. Võistkonnad lähevad tagasi algsetele joontele ja mäng jätkub. Võitja on see võistkond, kellel on mängu lõpuks rohkem liikmeid alles

4. Harjutuskull

● Üks mängijatest on kull, kõik ülejäänud põgenevad kulli eest.

● Osaleja, keda kull puudutab, hakkab koha peal tegema vabalt valitud harjutust (näiteks mõnda tantsuliigutust).

● Kinni püütud mängijat saab lahti päästa, kui minna tema ette ning imiteerida seda harjutust vähemalt kolm korda, mida ta parasjagu teeb.

● Osaleja on nüüd lahti päästetud ja jätkab kulli eest põgenemist.

5. Aardejaht

● Mängujuhil on eelnevalt mänguplatsile ära peidetud kümme koonust, iga koonuse juures on ühte kindlat värvi lindid (osalejate arvuga võrdne arv).

● Mängujuhi märguande peale jooksevad lapsed erinevat värvi linte otsima.

● Mäng kestab seni kuni esimene osaleja toob kümme erinevat värvi linti mängujuhi kätte

Hetkel käiva Tervisekassa «Hoovilaste» kampaania eesmärgiks on innustada lapsi värskes õhus mängima ning muuta taas popiks erinevad hoovimängud. Soovid ka oma lemmikut hoovimängu teistega jagada? Tervisekassa ootab Teie pilte ja videosid Youtube’i või Vimeosse laetuna kuni 8. maini aadressil hoovilapsed@tervisekassa.ee või sotsiaalmeedias, märkides ära @tervisekassa ja kasutades #hoovilapsed #lapsedliikuma.

Tagasi üles