Ostle niimoodi, kui soovid kauakestvat garderoobi

Ele Kalda
, reporter-toimetaja
Copy
Miu Miu tõi just nanoseelikud moodi - see on moeröögatus ehk mikrotrend. Kui soovid aga püsivat garderoobi, hoia mikrotrendidest eemale.
Miu Miu tõi just nanoseelikud moodi - see on moeröögatus ehk mikrotrend. Kui soovid aga püsivat garderoobi, hoia mikrotrendidest eemale. Foto: SIPA/ Scanpix

Iga natukese aja tagant tuleb jälle midagi uut moodi – näiteks praegu on moe viimane sõna prantslannade minimalistlik elegants ja Netflixi sarjast «Bridgerton» inspireeritud stiil. Kuidas aga alati moodne välja näha, nii et ei peaks iga natukese aja tagant jälle hiigelsummat välja käima?

Trendistrateeg Olivia Yallop selgitas, et trendid läbivad neli faasi: sissejuhatus (trend leiutatakse), kasv (esimesed kasutuselevõtjad), küpsus (trend on laialt levinud) ja hääbumine (sureb peavoolukultuurist välja).

Kui trend läbib faasi kiiresti, öeldakse selle kohta moeröögatus või mikrotrend. Seda määratleb piiratud ajavahemik, sihtrühm või ulatus ning kõige populaarsemad on need noorte seas. Suuresti põhjustab seda sotsiaalmeedia, mis moeröögatuse niigi lühikest eluiga veelgi kahandab. Sotsiaalmeediaplatvormidele on mikrotrendid kasulikud, sest toetavad nende ärimudelit. Selline mood ei tee laastamistööd aga vaid meie riidekapis, vaid ka keskkonnas. Need rõivad polegi loodud kaua kestma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles