Viimastel aastatel räägitakse üha enam sellest, et kogemuste ostmine teeb inimesi tunduvalt õnnelikumaks kui asjade ostmine.
Õnnelikumad on need, kes kulutavad oma raha kogemustele, mitte esemetele
On inimesi, kes eelistavad kulutada oma raha pigem kontserdipiletitele ja väikesele väljasõidule nädalavahetusel, kui materiaalsetele esemetele, kirjutab psychologytoday.com. Kuid kes on need inimesed, kelle vaba raha läheb enamjaolt kogemuste eest maksmisele?
Psühholoog Ryan T. Howell Francisco osariigiülikoolist tahtis teada, mis inimesi ostude puhul mõjutab ja ta koostas kolleegidega küsitluse ligi 10 000 inimese seas, et uurida nende ostuharjumusi, iseloomujooni, väärtusi ja rahulolu eluga.
Ta avastas, et inimestel, kes eelistavad raha kulutada kogemustega seotud ostudele, meeldib tegutseda hetke ajel ning nad naudivad elevust, mis tekib koos teiste inimestega pidutsedes. Samuti mõjutavad erinevad sündmuseid neid rohkem. Isiksusetestide järgi olid nad enamasti ekstraverdid, kes olid avatud uutele kogemustele.
See iseloomuprofiil tundub igati mõistetav, sest elukogemused on oma olemuselt rohkem sotsiaalsed kui materiaalsed esemed ning need on seotud ka riskiga – kui koged midagi, mis sulle ei meeldi, ei saa seda poodi tagasi viia. Nagu ka oodata oli, väitsid kogemuste ostjad uuringus rohkem, et on oma eluga rahul.
Elukogemused kujundavad meid ja saavad osaks meist. Kogemused kujundavad meie identiteeti ning üldiselt ei saa neid asendada või muuta. Inimesed, kes otsivad ise uusi kogemusi ja eelistavad asjade ostmise asemel maksta näiteks teatripiletite eest, on õnnelikumad.