Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Red Bulli lennupäev: maailma üks lahedaim üritus tuleb taas Tallinna!

Copy
Red Bull Flugtag Lausanne’is, Šveitsis. Fotol meeskond Elon Muscle.
Red Bull Flugtag Lausanne’is, Šveitsis. Fotol meeskond Elon Muscle. Foto: Red Bull Flugtag

Kõik seiklushimulised inimesed pangu oma vaim valmis, sest selle aasta augusti lõpus toimub Tallinnas Admiraliteedi basseinis suurejooneline Red Bull lennupäev, mil taas on võimalik kõigil end proovile panna. Kas sinul ja su sõpradel on piisavalt fantaasiat ja oskusi, et lennumasin valmis ehitada ning sellega õhulend teha?

Võistlusel osalemiseks tuleb kõigepealt oma meeskond registreerida. Pärast registreerimist saadetakse võistkondadele spetsiaalne registreerimiskomplekt, milles on muuhulgas joonistuspaber, pliiats, joonlaud jm vajalikud vahendid ja informatsioon. Seejärel tuleb visand Red Bull Lennupäeva meeskonnale tagasi saata.

Välja valitakse 40 parimat lennumasina joonist, kellele saadetakse edasised juhised, et seejärel juba oma idee reaalsuseks muuta. Bauhof on 40 parimale välja pannud ka 500-eurose kinkekaardi, millega lennumasina ehituseks vajalikke materjale soetada. Lõpuks, kui masin valmis, tuleb see võistlejatel 27. augustil Admiraliteedi basseini toimetada ning lõplikult proovile panna. Eesmärk on lihtne: lennumasin peab kaheksa-üheksameetriselt platvormilt alla lendama, seejuures on abiks maapealne meeskond.

Red Bull Flugtag Berliinis, meeskond Die Tollkühnen Männer In Ihren Fliegenden Kisten (ägedad mehed oma lendavas kastis).
Red Bull Flugtag Berliinis, meeskond Die Tollkühnen Männer In Ihren Fliegenden Kisten (ägedad mehed oma lendavas kastis). Foto: Red Bull Flugtag

Maailmas on toimunud juba üle saja Red Bulli lennupäeva. Hinnatakse nii lennu kaugust, lennumasina disaini kui ka loomingulist lähenemist, näiteks lennule eelnevat tantsukava vm esitlust, mis etteaste vahvamaks teevad.

Lauri Pedaja on üks neist inimestest, kes juba on otsustanud lennupäeval osaleda. «Põhjus, miks ma selle avantüüriga kaasa löön, on lihtne: see on lihtsalt nii ajuvaba asi, et seda peab tegema!» ütleb Pedaja. Ta on varemgi taolisi võistlusi näinud ning alati tundnud, et tegemist on väga lõbusa asjaga. «Kuid kuklas on alati istunud tunne, et ma oskaks paremini!» naerab ta.

Lauri Pedaja.
Lauri Pedaja. Foto: Erakogu

Samas tõdeb Pedaja, et tema kogemused lennumasinatega piirduvad iga teise keskmise inimese omadega – on sõidetud reisijana punktist A punkti B. «Aga lennuki tehnilisest poolest või lennuomadustest ei tea ma küll midagi,» tunnistab mees, et ilmselt saab masinaehitus olema omajagu põnev. Pealegi ei tohi Red Bulli lennupäeval osaleda mootoriga masinad, niisiis tuleb appi võtta mõni muu salatrikk. See on Pedajal juba tagataskus ka olemas: «Piloot peab olema tugev, kiire ja kerge kehakaaluga.»

Lennupäev ei toimu Eestis esmakordselt – esimene selline üritus toimus 14 aastat tagasi, kui kõige pikema, 23meetrise õhulennu tegi võistkonna «Laev nimega Lennuk» lennumasin. Maailmarekord kuulub ameeriklastele, kes Long Beachil masina suisa 78,5 meetri kaugusele suutsid lennutada.

Rohkem informatsiooni ja registreerimisvormi leiab lennupäeva koduleheküljelt.

Tagasi üles