Kõne pidamise koolitaja Janek Tuttar selgitas, kuidas saab end kõne pidamiseks ette valmistada. «Enne kui oma suu lahti teed, mõtle läbi, kes on need inimesed, kellele sa rääkima hakkad. Teadvusta, mida need inimesed sinult ootavad,» sõnas ta.
«Tavapäraselt on esinejal see häda, et ta läheb lavale ja keskendub vaid iseendale - tema peamine eesmärk on see, et ta peab oma jutu kuidagi ära esitama ja lavalt kähku minema saama. Hea esineja mõtleb läbi, mida ma tegelikult tahan, et kuulajad teada saaksid - mida nad minu kõne tulemusena mõtleksid, teeksid või tunneksid teisiti,» avaldas koolitaja.
Tuttar lisas, et kõnel on alati eesmärk. «Enne, kui sa endale eesmärgi sead, tuleb oma kuulajate kohta tausta uurida ja sellest lähtuvalt oma esinemise sisu kokku panna. Esineja pole kõige tähtsam inimene seal ruumis...kõige tähtsamad on kuulajad ning nende huvid, vajadused ja ootused. Kui oled selle osa enda jaoks läbi mõelnud, siis auditooriumile läheb see kõne palju paremini korda,» sõnas ta.
Mees selgitas, millised on kõne pidamise eel esineja kõige levinumad hirmud. «Meil on pea, mis mõtleb asjad hullemaks, kui need tegelikult on. Kui sul läheb näiteks raadio otse-eetris midagi sassi, mis saab siis olla kõige hullem asi, mis sinuga juhtuda saab? Tõenäoliselt ju mitte midagi! Hiljem võtad kohvi ja naerad selle üle. See, et aegajalt midagi juhtub, on ju täiesti tavaline. Kui keerad käki kokku, siis minu parim soovitus - viska enda üle nalja ja liigu edasi. Auditoorium annab sulle andeks,» rääkis kõne pidamise spetsialist.