Ammu on iganenud arusaam, et tundi saab läbi viia ainult klassiruumis. Muidugi mõista on see mugav ja turvaline variant õpetajale. Klassiruumi tuttavad seinad ja kindel klassirutiin toetab kindlasti ka erivajadusega õpilast. Samas tapab ainult õpik-töövihik-vihik stiilis õppimine elulähedast õppimist ja muidugi mõista loovust.
Mitmekülgne õppetöö võib suunata uute hobideni
Õppekäigud muuseumidesse, teatrisse, kinno, ettevõtetesse, töötubadesse ja loodusesse annavad meile võimaluse näha päris elu lähemalt. Seigad, mis õppekäikudest meelde tulevad, on õpetajatöö mälestuste ühed kõrgpunktid. Talvel osaleda piparkoogi meisterdamise töökojas ja näha õpilases üllatavalt suurt huvi ja teadmisi toiduainete päritolu ja ajaloo vastu. Talispordipäeval tunda lapseliku rõõmu üheskoos õpilastega kelgumäelt alla lasta. Näha, kuidas film jõuab päriselt kinolinale. Tunda, kuidas üks fotonäitus võib mõjutada noore mõtlemist tarbimisest. Olla osa sellest, kuidas haridusprogrammis osalemine võib sütitada õpilast tegelema uue hobiga, millest kasvab välja suur kirg. Aidata mõista et, tsisteerin õpilast: «Looduses veedetud aeg pole lihtsalt tuule käes külmetamine vaid kogemine». Need hetked on justkui pärlikee, mida hoian sahtlis ja kui välja võtan, siis mõistan et elu on rohkem, kui tühi niit.