Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Kas oled väärt tööd saama?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Linda Pärn
Copy
Tööotsija.
Tööotsija. Foto: SCANPIX

Paljud tööotsijad kaeblevad, et tööturg on karm – kuigi CVsid on väga palju välja saadetud, siis ühendust ei võeta ja intervjuudele ei kutsuta. Tõepoolest, töö leidmine on keeruline ja osalt on see numbrite mäng, kuid tööotsija peaks ka endalt küsima, mida tal pakkuda on.

Oled sa tõepoolest töö vääriline või vajad ülesvuntsimist? Pole hullu – paljud vajavad, kirjutas Forbes. Esiteks pead aga enda vastu aus olema. Kui sa ei ole kindel, mida müüd, siis ei märka sind tõenäoliselt ka tööandjad.

Erinevatel põhjustel ei tea paljud tööotsijad, mida nad tööturul esindavad. Võib öelda, et neil pole oma brändi, ainulaadset müügipakkumist. Igal juhul peab midagi esindama, isegi, kui kardad, et rikud nõnda enda väärtust.

Tänapäeval on tööturg väga spetsialiseeritud ja nišile orienteeritud ning igal erialal on suur konkurents. Kuidas siis konkureerida? Pead end väljendama nii, et oled oma alal parim. Miks peaks keegi valima keskmise töötaja, kui on nii palju eksperte, kelle seast valida?

Seega pead tegema oma valiku.

Kui tead, mis on sinu bränd, mis sind paljude hulgast eristab, siis on aeg end välja tuua. On mitmeid viise, kuidas end sotsiaalmeedia abil nähtavale tuua. Pead vaid olema järjepidev. Siis leitakse sind üles ning kui palud kelleltki abi, on tol väga lihtne sind kiirelt perspektiivsele tööandjale soovitada. Teisest küljest, kui üritad samal ajal olla väga mitmekülgne ja teha erinevaid asju, siis ajad segadusse isegi need, kes võiksid sind kellelegi soovitada.

Valiku tegemine võib olla väga raske, sest alati on tunne, et nurga taga ootab midagi paremat. Mis puutub aga õige töö leidmisesse, siis on alguses küll tegemist numbrite mänguga, kuid lõpuks tuleb siiski valida. Tööandjad vaatavad sind täpselt samamoodi.

Selleks, et tööandja sinust huvituks, peavad kattuma nii oskused, kogemus kui fookus. Seega ole julge ja konkreetse suunaga. See teeb sind tööturul palju väärtuslikumaks.
 

Märksõnad

Tagasi üles