«Kulla laps, kas ma pole sulle siis varem öelnud, et jõuluvana elab Hello Kitty naarberriigis?» Lapsed on muidugi vaimustuses ning nad ei eksi kunagi Eesti kontuuri määramisega mapa mundi’l. Nutikamad neist teavad, et Kitty tahab kunagi Tartusse õppima minna ning aeg-ajalt Pärnusse peesitama. Ahjaa, ta on ka oskuslik murdmaasuusataja, Otepää valgete radade kroonimata kuninganna.
Nõndaks saab uus ajajärk koos majandusliku õitsenguga, mille toob Eestisse made in Estonia väikest, keskmist, suurt ning hiigelmõõtu Hello Kitty, viljakaks uurimisaineks sotsioloogidele. Kuidas küll niisugune tagasihoidlikku joont hoidev riik, tavaliselt kõiges nii mõõdukas, läks kaasa selle kogu maailma haaranud joovastusega?
Bingo: omavahel haakuvate killukeste kokkumäng võib tekitada täiesti hoomamatuid tagajärgi.
Pean tunnistama, et olin lõpuks oma hullumeelsest fantaasialennust nii haaratud, et mulle hakkas idee sellest kõigest isegi meeldima. Jagasin Kalamajas veiniklaasi taga viimast uudist Mihkliga, kes on verivärske pisitütre isa niisamuti nagu mina. Oodatud naerupahvaku asemel ta lausa kivistus jahmatusest ning palus mul kõike korrata.
«No kuule, Mihkel! Sa tead väga hästi, et ma väldin samuti kõike Hello Kitty’ga seonduvat,» vastasin talle, «kuid mis selles siis lõpuks nii üdini halba on?»
«Tead sa ka, mis?», pahvatas ta vastu: «Alustuseks kingid oma tütrele Hello Kitty helkuri ning aastaid hiljem avastad, et teda on tabanud BMW-vaimustus. See on ohtlik! Ole nende hellokittydega ettevaatlik. Nendest võib saada esimene stiimul kallite kaubamärkide elukestva sõltuvuse tekkimiseks.»
Ja minu enda seisukoht? Mihklil võib ehk tõsi taga olla.
*Valik João Lopes Marquesi varasemaid arvamuslugusid on koondatud kogumikesse «Minu ilus eksiil Eestis», «Minu väga ilus eksiil Eestis» ja vastilmunud «Eesti ilu välimääraja».