Solaride’i projekt sündis 2020. aasta alguses, kui tudengid otsisid ülikoolis õpitud teadmistele praktilist väljundit ning jõudsid pöörase väljakutseni – ehitada tänavakõlbulik päikeseauto. Esimese hooaja vältel on Solaride’i projektis osalenud ligi 200 aktiivset noort rohkem kui 10 erinevast õppeasutusest.
Eestit esindanud meeskond osales päikeseautode võistlusel Solar Challenge Morocco 2021, et testida tudengite endi käe all valminud päikeseautot. Marokosse mindi autoga, mis vajas kohapeal stardijoonele saamiseks noorte inseneride pöörast pingutust. Kuid eestlaslik jonnakus tagas edu. Neljandaks päevaks oli päikeseautoga läbitud üle 700 kilomeetri.
Sel nädalal saabus päikeseauto tiim Marokost Eestisse. Meeskond tõi võistluselt kaasa väärtuslikke kogemus, Lightyeari eriauhinna tugevaima võitlusvaimu eest ja küllakutse Hollandi päikeseautode tehasesse.
«Auto ise on veel teel tagasi Eestisse. Nii palju saan öelda, et masin sai Marokos päris kõvasti vatti. Kui auto Eestisse jõuab, siis vajab see kindlasti taaselustamist,» sõnas projekti peainsener Karl August Tatunts.
Tatunts tõi ka välja kõige suuremad katsumused, millega võistlejad Marokos silmitsi seisid. «Kõige suuremaks üllatuseks oli Atlase mäestik. Kui teised võistlusautod kaalusid ligikaudu 200 kg, siis meie masina kaal oli 800 kg ja seetõttu nägime mägedes üles-alla sõites ränka vaeva,» märkis mees.
«Kuna tegu oli ametliku võistlusega, siis rajadetailid hoiti eelnevalt saladuses. Mis puudutab teisi autosid, siis ka nende kohta polnud meil korralikku ülevaadet. Olime kursis nende lansseerimisega, kuid keegi masinate tehnilisi andmeid enne võistlust ei avaldanud. Hiljem kohapeal olid kõik võistlejad muidugi avatud ning abivalmis – tutvustasime üksteisele oma töid ning näitasime, kuidas masinad töötavad,» rääkis ta.