/nginx/o/2012/02/13/954340t1h734b.jpg)
Ameerika psühholoogide tehtud katsest võib järeldada, et kui inimesed teavad, et midagi head ja meeldivat hakkab otsa saama, siis tajuvad nad seda veel parema ja meeldivamana, kui muidu tajuksid, kirjutas teadus.err.ee.
Ameerika psühholoogide tehtud katsest võib järeldada, et kui inimesed teavad, et midagi head ja meeldivat hakkab otsa saama, siis tajuvad nad seda veel parema ja meeldivamana, kui muidu tajuksid, kirjutas teadus.err.ee.
Ed O'Brien ja Phoebe Ellsworth Michigani Ülikoolist pakkusid 52 katseisikule viit eri täidisega šokolaadikommi ning üliõpilastest katseisikud pidid iga kommi puhul hindama, kui maitsvaks nad seda pidasid. Selgus, et just see viies ja viimane komm osutus enam kui poolte katseisikute hinnangul nende lemmik-kommiks, hoolimata sellest, et kommide järjestus oli täiesti juhuslik.
O'Brien ja Ellsworth oletavad, et leitud seaduspära võib laiendada ka muudele juhtudele peale šokolaadikommide. Näiteks võib olla, et ka viimati loetud raamat võib meile tunduda parem kui mõni eelmine lihtsalt sel põhjusel, et ta on parajasti viimane.