MOEKAARDIVÄGI PROVOTSEERIB Peenisega käekott ja kõõmast kleit

Kristina Herodes
, ajakirjanik
Copy
Mairo Seire «Dietro La Porta».
Mairo Seire «Dietro La Porta». Foto: Arnaud Lafeuillade

ERKI moe-show Patarei merekindluses toimus selgi aastal põnevas showcase’i formaadis. Eelvoorude tihedast sõelast pääses läbi 15 noort talenti ja ega nad halastanud!

Publikut ootas selline laetud ja lärmakas moemöll, millesarnast siinmail suudabki vaid ERKI moe-show pakkuda. Kolm värvikat talenti annavad aimu, kuhupoole noor moekaardivägi marsib.

Mairo Seire

Kõige uljama provokatsiooniga tuli lavale Mairo Seire. Tema kollektsioon «Dietro La Porta» (ukse taga – toim) pidi olema inspireeritud Itaalias nähtud uhketest uksekujundustest. Kuid see leebe legend ei andnud edasi pooltki noore moehuligaani tegelikust pauerist. Lavale tuli peeniseid täis riputatud õhtukleit, mis heamaitselisel žüriil harja punaseks ajas. Kuid miks ei tohiks moelooja endale pööraseid ja paraadlikke manöövreid lubada? Loomulikult tohib – mood on selleks just õige koht. Kullast peenisega roosat ridiküli kandis etenduses uhkusega autor ise. Pole uksed ja genitaalid teineteisest nii kaugel midagi, kõik teavad üsna ühese alltekstiga ütlust: «Kui võti keerab igat lukku, on see hea võti. Kui lukku keerab iga võti, on see halb lukk.»

Autor jäi uljalt irooniliseks: «See lugu on meeste tervisest, kelle puhul enamik probleeme tuleb genitaalidest.»

Anne Liis Puhk

Kas kõõmast saab kokteilikleidi? Või vannitoa äravoolutrappi ummistavatest juustest? Anne Liis Puhk näitas, et saab suurepäraselt. Tema kollektsioon «Hairy Tale» oli inspireeritud juustest ja väärtustas neid igal juhul. Miks lopsakad juuksed peas on ihaldusväärsed, aga igal pool mujal tekitavad vastikust? «Minu jaoks on kõik juuksed väärtuslikud,» selgitas autor.

Anne Liis Puhk «Hairy Tale»
Anne Liis Puhk «Hairy Tale» Foto: Arnaud Lafeuillade

«Ja juuksed on olnud kogu elu minu suurim ebakindluse allikas. Võtsin juukseprobleemid ning haigused ja disainisin neist igast kleidi.» Taustalugu teadmata võiks neid lavendlilillas-valges ja mustas gammas teoseid lihtsalt kauniteks kokteilikleitideks pidada. Aga teades, et kujutatud on kõõma, alopeetsiat, blondeerimise tõttu pähe sulanud juukseid... muutus asi veel paju põnevamaks.

Eliise Saar

Nõukogude aega tagasi toovad kollektsioonid noorte nägemuses, kes seda aega ei mäleta, on alati üllatustest tulvil. Eliise Saare kollektsioon «Okta» oli inspireeritud samanimelisest keskusest Raplas ja loodud ema ja vanaema kapis leiduvatest vanadest kangastest. Vanad linad ja käterätid värviti autori fantaasia järgi ja tärgeldati kartulitärklisega vormi hoidvaks.

Eliise Saar «Okta»
Eliise Saar «Okta» Foto: Arnaud Lafeuillade

«Siin on hruštšovka prindiga kostüüm, hiigelsuured vormid, rõiva küljest eemaldatavad kott-taskud,» tutvustas Ellise Saar. Lustlik ja eklektiline tulemus viitas pigem Jaapani kultuurile kui lähtekohale, aga oli väga nauditav ja fantaasiat virgutav vaatemäng.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles