Veel paneb Zinaida Kendra lapsevanematele südamele: «Jälgige oma laste digivahendite kasutamist, et see ei võtaks päevast liiga suure osa. Nutiseadmed ei tohiks asendada kõiki muid tegevusi, eriti liikumist. Veedab ju laps niigi poole oma päevast koolipingis istudes ning kodus arvuti või telefoni taga olles on laps taas sundasendis, mis kokkuvõttes mõjub halvasti nii lapse rühile, nägemisele kui ka arengule tervikuna.» Kõige parem oleks, kui emad-isad eeskuju annaksid ning vabal ajal eelistaks internetis istumisele ühiseid peretegevusi.
Seda, et pikk ekraaniaeg rikub silmi, näeb Zinaida kui teeb õpilastele nägemiskontrolle. «Koolis on suurenenud nägemisteravuse langusega õpilaste arv,» tõdeb ta. «Kui me saadame õpilase perearsti või silmaarsti konsultatsioonile, siis loodame lastevanemate arusaamisele ja tegutsemisele, kuna see on lapse huvides,» palub õde Zinaida emadel-isadel kooliõdede tagasisidet konstruktiivselt võtta.
Kõige põnevam, kuid kahtlemata keerulisem on neil pisikestel koolijütsidel, kes alles oma õpinguaastaid alustavad. «Tuleb harjuda hoopis uue päevakavaga, omaks võtta koolimaja, koolipere, oma klassiruum, klassikaaslased ja õpetajad. Paljudele lastele on alguses pingutav 45 minutit järjest pingis istuda ja vaikselt õpetajat kuulata. Seega on lapse jaoks kõik uus ja võtab aega, enne kui ta kohaneb. Sel ajal on esmatähtis, et vanemad leiaksid oma kiire elutempo juures siiski aega, et lapsega suhelda ja päevategemiste vastu huvi tunda,» palub kooliõde esimeste klasside laste vanemaid.