K, 25.05.2022

KOHTUOTSUS ⟩ BBC peab printsess Diana intervjuu eest välja käima hiiglasliku kahjutasu

Dagmar Lamp
, Postimehe teemaveebide juhataja
BBC peab printsess Diana intervjuu eest välja käima hiiglasliku kahjutasu
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments
Printsess Diana intervjuu Martin Bashiriga linastus 20. novembril 1995. Kaader intervjuust.
Printsess Diana intervjuu Martin Bashiriga linastus 20. novembril 1995. Kaader intervjuust. Foto: AFP / Scanpix/Scanpix

BBC nõustus maksma umbes 1,7 miljoni euro suuruse kahjutasu 1995. aastal eetrisse jõudnud skandaalse printsess Diana intervjuu eest.

Kõrgema kohtu kohtunik lord Dyson leidis 127-leheküljelises otsuses, et ajakirjanik Martin Bashir, kes sel ajal BBC heaks töötas, pettis printsessi venda, krahv Charles Spencerit, et intervjuu õigused kindlustada.

Hiiglaslik kahjutasu läheb väljamaksmisele ja suunatakse kuningliku perekonna valitud heategevusse. Summa arvutati ligilähedaselt selle järgi, kui palju võis BBC ligi 30 aastat tagasi intervjuu pealt teenida, kui müüs selle näitamise õigused üleilmselt. Allikate sõnul saavad Diana pojad, printsid William ja Harry sõnaõiguse selle üle, milline heategevus miljonid saab.

Märksõnad
Tagasi üles