Kuigi vanema soovil valitud koduõpet korraldab ja ka tulemuste eest vastutab lapsevanem, on ka koolil Mändla sõnul koduõppega seoses täita oma roll. «Koolis saab õpilane teiste õppuritega samadel alustel õppematerjalid, kool koostab koostöös koduõpet läbiviiva isikuga õpilase individuaalne õppekava, kus lepitakse kokku õppe sisus, määratletakse ära õpitulemused ja hindamise korraldus,» selgitas ta.
Samuti on koolil Mändla sõnul kohustus vähemalt üks kord poole aasta jooksul kontrollida õppekavas sätestatud õpitulemuste omandamist, mida teevad tavaliselt kooli vastava klassi või aine õpetajad. «Koolidele eraldatakse lapsevanema soovil läbiviidava õppe korralduseks lisavahendeid - I kooliastmeõpilase puhul 18 õppetunni määra ulatuses, II kooliastmes 26 ja III kooliastmes 34 õppetunni määra ulatuses, millest saab korvata õpetajate poolt õppekava koostamisel ja õpitulemuste hindamisel tehtavat lisatööd.»
Iga pere koduõppega hakkama ei saa
Mändla selgitas, et õigusaktidega ei ole paika pandud kvalifikatsiooninõudeid kodusele õpetajale või lapsevanemale. «Kui õpitulemuste kontrolli käigus ilmneb, et õpilasel on individuaalse õppekavaga määratletud õpitulemused suures mahus saavutamata, on koolil on õigus katkestada koduõpe ja nõuda õpilase igapäevast kooliskäimist,» lisas ta.
«Kindlasti ei saa iga pere koduõppega hakkama, siin peavad lapsevanemad olema ise väga huvitatud oma lapse haritud kodanikuks kasvatamisest, pidevast enesetäiendamisest ja lapsega koos kasvamisest, maailma avastamisest,» nentis ekspert.
«Koduõpe on vanema jaoks seotud väga suure vastutusega ning eeldab distsipliini ja planeerimisoskuse olemasolu. Võrreldes 20-30 aasta taguse ajaga, kui lapsevanemad ise koolis käisid, on õppe sisu ja ka õpetamise metoodika väga palju muutunud. Paljud lapsevanemad on tõdenud, et õpetamine käib neile üle jõu, eriti viimases kooliastmes,» nentis ta.