Ja lõpuks, kui koduõpet proovida ja selgub, et ikka ei sobi, siis saab alati tagasi kooli minna. See võimalus ei kao kuhugi ja on turvavõrguna koguaeg olemas. Kuid minu kogemus näitab seda, et mida kauem me koduõpet oleme teinud, seda enam on see meile meeldima hakanud ja vana viisi juurde enam tagasi minna ei tahaks.
Nii et kui huvi on, siis uurige teemat, käige ära koduõppe suvepäevadel, suhelge inimestega, kes juba teevad koduõpet, arutage asja pere seltsis ning rääkige oma laste klassijuhatajatega (kui lapsed juba käivad koolis).
Klassijuhatajatega tasub muidugi rääkida siis, kui teil on otsus juba tehtud, sest üldiselt tavakoolides väga palju koduõppest ei teata ja seda kiputakse seostama pigem tervise- või käitumisprobleemide laste lahendusega. Nii et suure tõenäosusega olete siis teie see, kes oma laste õpetajat koduõppe teemadel harima peab.
Ja kui te jääte koduõppele, siis võtke asja rahuga. Algus kulub sisseelamisele nii teil endal kui ka lastel. Mitmed erinevad allikad ütlevad, et esimene aasta on kohanemise ja oma rütmi leidmise aasta. Ja minu kogemus kinnitab seda - siiamaani me jätkuvalt muudame oma süsteemi ja põhimõtteid ning järjest mõnusamaks meie kodukool muutub.
Kas on plaanis laps kunagi ka kooli saata, kui pikalt oled planeerinud koduõpet jätkata?
Mida rohkem me koduõpet teeme, seda vähem ma tahan lapsi tagasi kooli saata. Koduõpet alustades kindlat ajalist plaani ei olnud. Kõigepealt tahtsime aru saada, mida see endast üldse kujutab ja mis viisil meie igapäevaelu mõjutab.