Sageli õpetatakse alluvaid, kuidas nad võiksid oma tööd paremini teha. Kuidas jääb aga ülemustega? Forbes tõi välja kolm peamist põhjust, miks su alluvad oma tööd ei tee.
Miks su alluvad sind vihkavad?
1. Sul pole õrna aimugi, mida sa teed
Oled ehk ennegi juhipositsioonil olnud, kuid teises ettevõttes ja hoopis teisel erialal. Sul pole õrna aimugi, mida sa teed. Oled küll hea jutuga ja kedagi oli su kohale vaja. Rääkisid ehk suure palgagi välja ja nüüd pead tõestama, et oled seda väärt.
Milles siis probleem? Sul ei ole sel alal kogemusi, kuid selle asemel, et oma alluvatesse (kes muide teavad, kuidas oma tööd teha) alandlikult suhtuda, üritad ülbitsemisega hakkama saada. Sina ise ja ka su alluvad teavad, et töö kannatab just sinu tõttu. Koosolekutel valitseb vaikus ja kõik teavad sinust paremini, mida tegelikult tegema peaksid.
2. Oled jobu
Ronisid karjääriredelil edasi ja oled nüüd tipus. Olgu, võib-olla ka mitte kõige kõrgemal, kuid oled arukas, haritud ja kannad ülemusele vastavalt paremaid rõivaid.
Probleem on aga selles, et oled siga. Oled töökohal tuntud heade tulemuste asemel pigem selle poolest, et lased kuuldavale kohatuid märkusi. Oled jäme, ropu suuga ja mühaklik. Sa ei kuula, vestlused sinuga ei too lahendust ning su uks on alluvate ees kinni.
Sinu arvates ei ole see oluline, et oled tolvan. Ametialaselt saad ju hakkama. Kuigi tööalaselt võivad alluvad sind isegi austada, isiklikult nad sind ei salli ning nende töötulemused kannatavad selle all. Sa ei ole eeskuju ega kangelane. Seetõttu ei tunne alluvad, et nad oleksid valmis sinu nimel pingutama - nad võtavad vabalt.
3. Oled hajameelne
Kas sult ei palutud seda infot juba kuu aega tagasi? Kas hommikul ei pidanud mitte olema koosolek? Miks jääd alati hiljaks? Peaksid olema teiste vankumatu juht, kuid pigem ei vastutaks sa mitte millegi eest. Parema meelega püsiksid oma kabinetis, uks kinni. Ütled üht, siis teist ning pärast lükkad kõik jälle ümber. Su alluvad on juba hullumas, sest su juhtimise all tundub neile, et sõidavad kinniseotud silmadega pimedal teel.
Võib-olla õpiksid töötajad sult midagi, kui lõpetaksid telefoniga rääkimise ja paneksid paika kindla tööstrateegia? Jäta otsustamatus ja hakka vastutama, ehk hakkavad ka tulud suurenema. Jäta oma isiklikud probleemid ukse taha ja käitu vastavalt oma ametinimetusele.