Minu puhul töötas järgmine: prioriteedid, planeerimine ja pühendumine. Tavaliselt panen kirja enda jaoks olulised tegevused, nende ajakava ja kui midagi teen, püüan sellele keskenduda. Üldiselt see õnnestub. Aeg oli ja on kõige suurem ressurss ja seda tuleb tõhusalt kasutada. Ikka on hommikuid, kui tuleb tõusta 5.30, et enne pere ärkamist ja tööle minekut teha veidi töö» ning siis poolest päevast tegeleda õpingutega. Õhtud on pere jaoks.
Täiskasvanuna õppimine on suurepärane võimalus. Me teame rohkem, tunneme iseennast, meie valikud ja otsused on teadlikumad. Ja kui veel ei ole tabanud äratundmine selles osas, mida me tahame – miks mitte võtta ette teekond karjäärinõustaja juurde? Kaotada ei ole midagi! Võita aga terve maailm!
MIKS MINNA UUESTI ÕPPIMA?
Urve (55): tootejuht, kahe täisealise lapse ema, õppis mitmel aastal Tallinna Keeltemajas inglise keelt.
Miks? Urve sõnul vajas ta inglise keelt töö juures selleks, et hankijatega suuliselt ja kirjalikult paremini suhelda. Kui veel 10-15 aastat tagasi said tööjutud räägitud vene keeles, siis nüüd on olukord teine – kõik ärijutud räägitakse kõik inglise keeles. Lõunalauas võib ka vene keeles rääkida. Seega mida osavamalt oskad rääkida inglise keeles, seda parem.
Mida õppimine andis? Õppimine andis enesekindlust, et püsin tööturul konkurentsivõimeline. Keeleõpe rikastas ka seltsielu, sest ääretult põnev ja kirju seltskond oli koos. Väga lahe!
Töö- ja pereelu ühitamine: kuna lapsed on juba suured ja töö on paindliku graafikuga, siis suuri ümberkorraldusi pole pidanud tegema. Tööandja jaoks oli okei, et pidin paaril õhtul nädalas varem lahkuma – töö selle tõttu ei kannatanud. Tööturul on vaja konkurentsis olla, sellest ei pääse kuhugi! Elame kiirelt muutuvas maailmas!
Ruslan (46): restorani mänedžer, kolme lapse isa, õppis massaaži.
Miks? Ruslan ütles, et ta ei ole õppimist kunagi varem nii palju nautinud, kui teeb seda täna. Eelmisel aastal oli Ruslanil võimalik aeg maha võtta ja jõuda selgusele, kuidas ja mis viisil edasi minna. Vana ja harjumuslik elurütm oli nii tema enda kui ka ühiskonna poolt out ja samamoodi jätkata polnud võimalik. Tärkas soov õppimist jätkata, soov millegi uue ja põneva vastu.
Mida õppimine andis? Õppimine või uue asja kallal tegutsemine tapab rutiini, paneb sind juhtima aega ja mitte vastupidi. Arendab oskust oma tegevusi planeerida ja ennast jagada mitme tegevuse vahel. Samuti viib õppimine kokku sind uute inimestega, kelle igapäevane tegevus ja mõttemaailm võivad sinu oma rikastada.
Töö- ja pereelu ühitamine: tööelus olen saanud tööandjaga kokkuleppele, et koolis viibitud aeg (üks nädal kuus) tuleb tagasi teenida õhtuste vahetustega pärast kooli. Mis on okei ja talutav. Pereelus olen saanud nn privileegeeritud staatuse – kui isal on vaja õppida, siis võimaldatakse see kohe.