«Me hakkasime tegema valikuid,» ütles isikliku lõhnabrändi asutaja Bee Shapiro. «Sa valmistad karbi ning hakkad siis mõtlema, et hmm, kas ma tahan, et mu toode oleks tavalises pakendis või siis hoopis taastöödeldud ning vastutustundlikus paberpakendis?»
Shapiro, kes on ühtlasi ka New York Times'i stiilikolumnist, veetis ise noorena palju aega looduses ning ütleb, et see mõjus talle väga tervendavalt. «Brändi asutajana saan ma kujundada selle oma näo järgi ning otsuseid tehes mõtlesin, et jah, ma tõestisoovin kasutada vastutustundlikult kasvatatud puidust valmistatud paberit. Ning selliste otsuste langetamise teekonnal muutuski mu bränd jätkusuutlikuks,» selgitab Shapiro oma isiklikku teekonda keskkonnasõbralike valikuteni.
Et aidata ka sinul hinnata, kas su lemmikbrändid ning nende tooted on jätkusuutlikud, soovitab Shapiro meeles pidada paari väga kindlat detaili, kirjutab Well+Good.
1. Uuri välja, kust brändi toodetes olevad koostisosad pärinevad
Looduslikke koostisosi kasutavate ilutoodete puhul mängib nii keskkonna kui kohalike kogukondade jaoks väga suurt rolli just see, kuidas neid loodusest pärinevaid aineid kasvatatakse.
«Kuula, kuidas nad oma tooteid kirjeldavad ning kust nende toodete peamised koostisosad pärinevad,» toob Shapiro välja. Oma toodete puhul pöörab ta näiteks väga suurt tähelepanu sellele, kust ta oma vanilli ostab. «Vanill on neil päevil vägagi haruldane koostisosa,» ütleb naine. «Me ei taha sattuda olukorda, kus me võime küll saada vaimusavat vanilli, ent seda kasvatatakse vastutustundetul või lausa keskkonnale kahjulikul viisil.»