:format(webp)/nginx/o/2020/10/28/13439695t1h8534.jpg)
Kui üldiselt on Eesti tüdrukute menstruatsiooniga seotud hoiakud Läti ja Leedu eakaaslastega üsna sarnased, siis Leedus nimetavad pooled tüdrukud menstruatsiooni normaalseks, Eestis arvab nii vaid kolmandik tüdrukutest.
Kui üldiselt on Eesti tüdrukute menstruatsiooniga seotud hoiakud Läti ja Leedu eakaaslastega üsna sarnased, siis Leedus nimetavad pooled tüdrukud menstruatsiooni normaalseks, Eestis arvab nii vaid kolmandik tüdrukutest.
Eesti teismelistele seostub puberteediikka jõudmine ja menstruatsiooni algus väga suures osas emotsioonidega «kohmetunud» ja «segaduses».
2019. aastal 18–25-aastaste noorte naiste hulgas tehtud küsitluses paluti nimetada kolm emotsiooni, mis seostuvad menstruatsiooniga. 36 protsenti vastas, et tundis end menstruatsiooni saabudes kohmetunult, 34 protsent segaduses, 30 protsenti normaalselt, 27 protsenti piinlikult, 21 protsenti hirmunult, 20 protsenti tervena, 17 protsenti põnevil, 16 protsenti häiritult, 13 protsenti rõõmsana, 13 protsenti eneseteadlikult ning alla 10 protsendi kergendatult, kurvalt, räpasena, rõvedalt, eraldatuna, jõustatuna või muu.
Täpselt sama uuring Lätis ja Leedus näitas ühte põhilist erinevust meie ja lõunanaabrite vahel. Kui Eesti tüdrukutest vastas 20 protsenti, et menstruatsiooni saabumisega tundis ta end normaalsena ja 13 protsenti rõõmsana, siis näiteks Leedu tüdrukutest tundis end normaalsena 48 protsenti ja rõõmsana 38 protsenti. Lätlaste tulemused jäid eestlaste ja leedulaste vahele – 35 protsenti tundis end normaalselt ja 24 protsenti rõõmsana.
Eestis kuulevad kõik noored menstruatsioonist koolis õppeprogrammi osana, kuid ikkagi tasub igal vanemal koos oma lapsega kodus üle rääkida järgmised teemad:
Täpsemaid soovitusi vaata amor.ee
Artikli aluseks olev küsitlus tehti 2019. aastal Procter & Gamble tellimusel 2019. aastal. Küsitlusele vastas Eestis 244, Lätis 303 ja Leedus 307 noort naist vanuses 18-25 eluaastat.
Kuni 31. oktoobrini kestab Eestis Alwaysi ja Punase Risti heategevuskampaania, mille raames Always annetab iga müüdud hügieenisideme paki pealt ühe sideme vähekindlustatud neidudele. Annetused jõuavad Eesti Punase Risti poolt kõikidesse omavalitsustesse, kust need abivajajatele kättesaadavaks tehakse.