Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

PUUST JA PUNASEKS Mida teha, kui sa pole saadud tervishoiuteenusega rahul?

Copy
PUUST JA PUNASEKS Mida teha, kui sa pole saadud tervishoiuteenusega rahul?
PUUST JA PUNASEKS Mida teha, kui sa pole saadud tervishoiuteenusega rahul? Foto: Shutterstock

Enamasti on inimestel arsti või raviasutuse poole pöördumise põhjuseks tõsised tervisemured, mis nõuavad professionaalset sekkumist. Kahjuks tuleb ette ka olukordi, mil teenuse osutamisel ilmneb puudusi või oli patsiendil sellest oma ettekujutus. Rahulolematuseks võib olla küll väga erinevaid põhjuseid kuni kahtluseni, et raviasutus võttis liigselt raha. Kuhu sellistel juhtudel nõu ja abi saamiseks pöörduda?

Alustada tuleks alati sellest, et mõelda, mis on rahulolematuse põhjus – kas selleks on tervishoiuteenuse halb kättesaadavus, rahulolematus raviasutuse töötajate ja tingimustega ning suhtlemisoskusega, arsti otsused ja ravi kvaliteet või kahtlustatakse hoopis raviviga.

Esmalt pöördu raviasutuse juhtkonna­ poole

Raviasutuse juhtkond on esimene kontakt, kes peab lahendama võimalikud erimeelsused patsiendi ja tema arsti vahel. Juhtkonna poole tasub pöörduda ka siis, kui soovid teist arvamust oma diagnoosile või arvad, et välja kirjutati vale retseptiravim­. Samuti kui sa ei nõustu arsti otsusega või sind jäetakse sootuks abita. Raviasutuse juhtkonda tuleks teavitada ka patsiendi õiguste­ rikkumisest ja probleemidest suhtlemisel.

Tervishoiuteenus ei ole kättesaadav?

Pöördu haigekassa poole

Kui rahulolematuse põhjuseks on ebamõistlikult pikad ravijärjekorrad või tervishoiuteenuse rahastamine, siis tuleks pöörduda Eesti Haigekassa poole. Haigekassa ülesanne on ka raviarvete, soodusretseptide ja töövõimetuslehtede kontrollimine – need peavad olema meditsiiniliselt põhjendatud. Kui kahtlusi tekitavad liiga suured raviarved või visiiditasu, saab abi haigekassast. Kviitungi alusel saab haigekassa kontrollida, kas raviarve ja visiiditasu olid põhjendatud või mitte.

Sinu õigusi on meditsiinisüsteemis rikutud?

Pöördu terviseameti poole

Terviseamet kontrollib ja hindab tervishoiuteenuse osutamise vastamist nõuetele. Terviseamet viib läbi hindamisi tervishoiutöötajate registreerimiseks ja tegevuslubade väljastamiseks ning kontrollib osutatud teenuse vastavust seadustele. Amet kontrollib, kas arst on diagnoosi ja ravi korrektselt dokumenteerinud, kas raviasutus täidab nõudeid kvaliteedisüsteemile ning kas tervishoiutöötaja on järginud kõiki konfidentsiaalsuse ja privaatsuse nõudeid. Küll aga ei anna Terviseamet hinnangut tervishoiuteenuse sisulisele kvaliteedile ning langetada otsuseid ravi- või diagnoosivea kohta.

Lisainfo:

Aadress: Paldiski mnt 81, 10617 Tallinn

Telefon: (+372) 794 3500

E-post: kesk@terviseamet.ee

Rohkem kontakte leiad Terviseameti koduleheküljelt.

Arvad, et ravi kvaliteetoli kehv?

Pöördu tervishoiuteenuste kvaliteedi ekspertkomisjoni

Tervishoiuteenuste kvaliteedi eksperdikomisjoni tuleks pöörduda, kui patsient arvab, et arst on teinud diagnoosi- või ravivea. Kui komisjon tuvastab arstliku vea, teavitab ta otsusest pöördujat ning võib teha erialaseltsile ettepaneku kontrollida meditsiinitöötaja pädevust või algatada riiklik järelevalve vmt. Komisjon võib oma otsuses teha ettepanekuid, anda nõu või soovitusi, kuid ei saa kohustada arsti või haiglat kompenseerima patsiendile tekkinud kahju. Rahalise hüvitise saamiseks võib patsient pöörduda konkreetse teenuseosutaja poole või kohtusse. Kui kõik eelnevad sammud on läbi tehtud, siis viimasena võib pöörduda sotsiaalministeeriumisse, kelle eesmärk on tagada tervishoiuteenuste kättesaadavus, kvaliteet ja ohutus ning elanike rahulolu tervishoiuteenustega.

Lisainfo:

Sotsiaalministeeriumi juures töötavale nõuandvale tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjonile aadressil: Sotsiaalministeerium, Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn või e-postiga: info@sm.ee.

Märksõnad

Tagasi üles