Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Leping parandab noore õppetulemusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Getter Lukjanov
Copy
Foto: SCANPIX

Tööelus on lepingutel asendamatu roll vastastikuste eesmärkide ja kokkulepete selgesõnalisel kinnistamisel, kuid ajakirjas SAGE Open ilmunud artiklist ilmneb, et lepingutel võib olla hea mõju ka koolielus, vahendas teadus.err.ee.

Täpsemalt ilmnes, et värsked tudengid, kes olid semestri alguses sõlminud õppejõuga lepingu, milles oli kirjas nende kohustused ja eesmärgid, said kokkuvõttes paremad hinded ja suurema rahulolu, kui traditsioonilisel punktipõhisel hindamissüsteemil jätkanud tudengid.

Eksperimendi käigus lasti neljakümnel sissejuhatavale psühholoogiakursusele registreerunud tudengil valida kas traditsioonilise või lepingupõhise hindamissüsteemi vahel.

Kuigi õppejõud ja õppematerjalid olid kursuse jooksul nii esimese kui teise hindamissüsteemi valinud tudengitel samad, said semestri lõpus lepingulised tudengid kolm korda suurema tõenäosusega suurepärase tulemuse, kui teised.

Tagasi üles