Ahvatlusi aina ilusamaks muutuvate ilmade ja sellest tekkiva rahutuse näol on iga päevaga rohkem ning seetõttu võib kodukontoris ka oma tööd tegevatel lastevanematel olla päris keeruline kogu majapidamist edukalt hallata. Ilmselt on üks raskemaid asju lastele selgitada, et e-õppesse tuleb suhtuda sama vastutustundlikult kui koolis kohapeal käimisesse. Kui kodus on mitu last, siis võimalusel tuleks kõigile leida oma tuba, ruum või eraldatud toanurk, kus kõik saavad oma tunnis olla ja individuaalsetele ülesannetele keskenduda.
«Keskkond on õppimisel lastele üks tähtsamaid tegureid, mis tagab hea tulemuse. Lisaks võiks õppimisnurk olla erinev kohtadest, kus laps tavapäraselt telerit vaatab või videomänge mängib,» selgitas Tamelyte. «See aitab laste mõtteid viia eemale erinevatest ahvatlustest, mis muidu kogu aeg kutsuvalt silma paistavad.»
Kui lastel on kalduvus nutisõltuvuseks, siis tuleks õppele mõeldud ajaks nende telefonide kasutamist piirata, just samamoodi, nagu koolitunnis.
Kehtesta igapäevane rutiin
Tihti on eriolukorras olevatel lastel iseseisvalt väga raske aru saada, kus ja millal algab või lõpeb tema vastutus koolitükkide eest. Et võimalikult hästi simuleerida tavapärast koolis käimise rütmi, võib kodus sisse seada argipäevadele sarnase rütmi – hommikusöök koos perega, nagu alati, pesu ja kooli minemine. Kui tunnid algavad näiteks kell üheksa, siis selleks ajaks on muud kodused toimetused tehtud ning laps saab keskenduda koolitööle ja vanem oma tööle.