«Väga paljudes riikides on praegu õpilased kaugõppel ja kindlasti on just Eesti õpilastel ja õpetajatel siin praegu suur eelis, kuna Eestis toimis e-kool juba enne kriisi. Seepärast oskavad ilmselt Eesti õpetajad keskmisest paremini ära kasutada ka erinevaid digilahendusi ning ka õpilased ise on teadlikumad digimaailma võimalustest ja ohtudest,» lausus programmi Õpilaste Digitaalne IQ juht Egle Tamelyte.
«Väga tore ettevõtmine on näiteks algatuse Tagasi Kooli külalistundide programm, mille kaudu saavad erinevate erialade esindajad anda külalistunde online keskkondade vahendusel ning paljud õpetajad on seda võimalust ka oma tundide mitmekesistamiseks kasutanud,» märkis Tamelyte. «Kõikide selliste digitaalsete õppevõimaluste kõrval on aga siiski olulised ka reaalelulised koolitööd, mis tõmbaks noori natuke ekraanidest eemale ning tõstaks motivatsiooni. Seepärast on eriti tore näha paljude Eesti õpetajate leidlikkust, mille kohta oleme nii mõneltki õpilaselt kiitvaid sõnu kuulnud.»
Näiteks on paljud kehalise kasvatuse õpetajad leidnud kaasakiskuvaid tegevusi oma õpilastele andes tunni läbimiseks ülesande koristada ära oma tuba, sõita väljas rulaga või rattaga ning isegi ülesande mängida soojenduseks läbi mängukonsoolil olev tantsimise mäng «Just Dance». Hiljem on kõikide ülesannete puhul olnud vajalik esitada ka videotõestus.
Kodundusõpetajad on andnud õpilastele ülesandeks valmistada ülejäänud perele lõuna- või õhtusööke, mille retsept varem valmis õpiti. «Selline ülesanne on olnud kindlasti väga meelepärane ka vanematele, kes muidu on pidanud söögi eest vastutama,» märkis Tamelyte.