Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

10 märki, et sa oled halb autojuht

Käed peavad roolil näitama kolmveerand kolme peale.
Käed peavad roolil näitama kolmveerand kolme peale. Foto: Pexels

Kui sõidueksamist on möödas palju aastaid, võib sulle tunduda, et oled kogenud juht ning seega ka hea juht. Kuid on see ikka tõsi?

Practical Motoring toob välja märgid, mis viitavad, et peaksid oma sõiduoskusele rohkem tähelepanu pöörama.

  1. Sa ei pargi korralikult. Pole keeruline autot hästi parkida, kuid kui sõiduk on valesti pargitud, jääb see kohe silma. See ei ärrita mitte ainult teisi juhte, vaid võid ka jalakäijad närvi ajada.
  2. Sa libistad sidurit. See on kindel viis sidur kiirelt läbi kulutada. Hoia oma jalg sidurilt eemal, kui sa just parasjagu käiku ei vaheta.
  3. Sa pidurdad jõnksutades. Ingliskeelses maailmas kasutatakse selle kohta väljendit «taksojuhi-jalg». See käib inimese kohta, kes peatumiseks pidurit mitmeid kordi vajutab, nii et auto edasi-tagasi jõnksub. Jube.
  4. Sa mängid käigukangiga. Kui sa just käiku ei vaheta, ei peaks käsi käigukangil olema. On neid, kellele meeldib kangiga mängida põhjustel, mida me siin lahkama ei hakka. Kui arvad, et ootamatus situatsioonis on vaja kiirelt reageerida ja käiku vahetada, siis pead seda tegema hoopis rooli ja pedaale kasutades – mitte käigukangi.
  5. Sa teed ebavajalikke peatusi. See on märgiks juhist, kes ei jälgi, mis toimub, ning raiskab nii vaid kütust ja piduriklotse.
  6. Sa hoiad rooli valesti. Tegelikult peaksid käed asetsema roolil kolmveerand kolme (mitte kella kümne ja kella kahe) peal. Nii on sul rooli üle kontroll. Ära pane käsi roolirattast läbi, kuna saad õnnetuse korral turvapadja avanedes vigastada.
  7. Ebasujuv sõit külmal ajal. Ebasujuv sõidustiil on halb igas olukorras, kuid eriti halb on see siis, kui mootor on külm ja mitte eriti hästi õlitatud.
  8. Sa ei hoia pikivahet. Nii ei suuda sa kiirelt olukordadele reageerida ning sa isegi ei märka, et olukord on tekkimas. Sa ei jõua kiiremini kohale, rahune maha ja hoia vahet!
  9. Sa ei jälgi liiklust. Kui sind üllatavad asjad, mida oleksid pidanud ette nägema, siis näitab see su vaatlusvõime puudumist. Varem või hiljem satud liiklusõnnetusse.
  10. Su tähelepanu on mujal. Kui sa ei keskendu autojuhtimisele, on see probleem ning tänu nutiseadmetele see aina kasvab. On põhjus, miks «nutijoove» pole roolis lubatud.

Kõige suurem patt on aga hoopis see, kui sa ei kavatsegi paremaks juhiks saada ning süüdistad kõiges teisi juhte. Iga kord, kui sõidad, teed sa vigu ja pead neid tunnistama, neist õppima ja paremaks juhiks saama. Isegi kui miski «polnud sinu süü», küsi endalt, mida oleksid saanud teha, et vahejuhtumit ennetada. Head juhid küsivad endalt seda küsimust, sest nad teavad, et pole tähtis, kui nende hauakivile «Mul oli õigus» kirjutatakse.

Märksõnad

Tagasi üles