Näiteks kui laps astus üle kellaajalisest piirangust, kaua õues olla tohtis, luba tal selgitada, miks hilines. Vanemad peavad lubama lapsel selgitada, enne kui karistuse määravad. Hilinemise taga ei pruugi olla alati mõistlik vabandus, kuid distsipliin vajab juhendamist ja õpetamist.
Õppetöö eesmärk on teismelise käest küsida, mida ta järgmisel korral teisiti peaks tegema ja paku talle soovitusi. Oluline on olla empaatiline ning selgitada, miks sai reegel loodud (seal taga võib peituda näiteks vanusega seotud seaduslik liikumispiirang). Lapsed võivad paraku ka edaspidi reegleid eirata, aga vanemal tuleb jääda järjekindlaks, olles samal ajal kaastundlik.
Kui tunned, et laps väljub igasugustest normaalsetest piiridest, paneb oma tervise ohtu ja satub seadusega pahuksisse, palu abi nõustajalt või terapeudilt. Paljud vanemad, kes abi küsinud, tunnistavad, et oleks võinud seda juba varem teha.