Eestis välja kuulutatud eriolukorra tõttu suleti kõik koolid ning lapsevanemad seisid uue ja harjumatu väljakutse ees: kuidas erakordsetes oludes hakkama saada veel koduõppega? Esimene nädal on läbi saanud ning vanemad tunnistavad, et väljakutse oli tõsine, teinekord ahastusse ajavgi. Mõni aga naudib olukorda ja on leidnud enda pere jaoks töötavad lahendused.
Katrin: «Meil on väike külakool. Õppida on normaalselt, lapsed hakkavad õppima umbes kell 9 hommikul ja õpivad umbes kaks tundi, seitsmenda klassi laps veidi rohkem. Kui jääme hätta, siis saab teha õpetajale videokõne fb ning mure saab lahendatud. Oleme väga rahul!»
Maarika: «Õpetaja seisukohast vaadates on kõige suurem murekoht online tunnid, kuna õpilased ei oska neis käituda. Näiteks on neil mikrofon väljas, nad ei saa aru, et rääkida tuleb ükshaaval ja ainult ainekohast juttu – vaene õpetaja! Ülesanded on aga lahendatavad ning õpetajad vastutulelikud. Kehalise kasvatuse õpetaja käsib ka vanemad kaasata, see on eriti tore. Vanemana ei saa ma hetkel kodus tööd teha, on time managment, aga järgmisel nädalal oleme juba targemad.»
Leelo: «Esimene nädal kodus õppel.... Algus oli hirmutav – kuidas ja mis kell –, esmaspäeval algas eKooli ja Stuudiumi ummikuga. Aga see lahenes kiirelt, seejärel suutis laps Matetalgud tegemata jätta. Aga tegi kohusetundest teisipäeval koheselt ära. Teisipäeval esimene «kas saame hakkama» paanika möödus, sest mina keskendusin töö tegemisele ja õhtuks suutsin välja mõelda toimiva päevikupidamise vormi. Laps nimelt on 150 km kaugusel Eestimaa metsade ja küngaste keskel Lõuna-Eestis. Aga tänaseks oleme ellu jäänud ja edasi saab minna vaid oma plaani järgi. Päevaplaani kui sellist ma ei koostanud. Pigem rõhutan hommikul, mis on päeval esmatähtsad toimingud. Aga kindlasti annab kogemus juurde teadmise, kui keeruline on õpetajaamet. Suur aitäh kõigile pedagoogidele, et nad kohanesid eriolukorraga.»