Milline on üks tavaline pedofiil? Keskmine lapseahistaja saadab oma kurje tegusid korda 200-400 korral, enne kui ta vahele jääb. Suurem osa neist aga ei jää kunagi vahele ja neil pole kriminaalset tausta. Karm tegelikkus: Eestis vägistatakse 100 last aastas, iga päev väärkoheldakse seksuaalselt vähemalt ühte last Eestis.
FBI andmetel jõuab õiguskaitseorganiteni vaid üks juhtum kümnest. Põhja prefektuuri seksuaalkuritegude ja lastekaitse grupi juht Reimo Raivet on tõdenud, et Eestis on see protsent sarnane. Need on numbrid, mis peaksid mõjuma kainestavalt ja ka hirmutavalt igale inimesele, eriti lapsevanematele.
Lapseahistajate käitumismuster hakkab üldjuhul avalduma juba teismeeas. Enamik on neist meessoost ja enamikku neist ahistati lapsena, teavad süüdi mõistetud pedofiile uurinud eksperdid. Nad ei tundu «koletistena» - üldjuhul püüavad nad olla väga võluvad ja sarmikad. Nii võidavad nad kogukonnas usalduse, mõned neist töötavad isegi MTÜdes või teistes organisatsioonides, mis tegelevad noortega – see annab ahistajatele kerge ligipääsu oma ohvritele.
Pedofiilidel on kalduvus oma tegusid ratsionaliseerida ja õigustada. Neil on laste vastu suur huvi ning sageli võrgutavad nad lapsi tähelepanu, kingituste ja hellusega. Nad valetavad ja manipuleerivad, nad on selles üldiselt väga head.
On normaalne, et lapsed õpivad elamist täiskasvanutelt, kes täidavad nende emotsionaalsed ja füüsilised vajadused. Lisaks sellele on täiskasvanud suuremad ja tugevamad. Lapsi õpetatakse täiskasvanute käske täitma ja neid austama, kuid on oluline, et lastele õpetatakse ka, millal seda teha ei tohiks.
Suur hulk kiskjaid usub, et see, mis nad teevad, pole vale ja et intiimsus on lapse jaoks isegi «tervislik»
Nii teismelised kui täiskasvanud pedofiilid kasutavad ära oma kasvu, vanust, mõjuvõimu ja kontrolli lapse käitumise üle, sundides last seksuaalsetesse olukordadesse. Kavalad ja kogenud lapseahistajad jõuavad selleni järk-järgult, aegamisi lapse valvsust uinutades, kergelt lapse normaalset uudishimu ära kasutades ning ennetusteadmiste puudumist, mis lapsel selles vallas olla võib.