«Mänguasjade tootjad on arvatavasti esimesed, kes alustavad jõuludeks ettevalmistuste tegemisega. Igal aastal pakuvad nad aina moodsamaid lahendusi. Selles osas pole viimaste aastatega suuri muutusi olnud, sest lastel on endiselt suur huvi interaktiivsete lelude vastu,» ütles Kaup24 kommunikatsioonijuht Raimonda Strazdauskaitė, kelle sõnul olid eelmise aasta kõige ostetumad kingid Feisty Pets ükssarvikud ning lendavad droonid, sel aastal teevad ilma aga tantsivad laamad ja lendavad öökullid.
Kaasaegsed tehnoloogiad laste oskuste arendamiseks
Interaktiivsete lelude populaarsus seisneb suuresti selles, et need on laste jaoks korraga nii mängu- kui õppevahendid. «Robotitest koduloomad õpetavad lapsele, et lemmikud vajavad hoolt ja pühendumust. Sellisteks mänguasjadeks on näiteks truu sõber SMIKI koer või Owleez öökull, kellele laps peab lendamist õpetama,» tõi Strazdauskaitė paar näidet.
Lisaks on menukad ka erinevad muusikalised lelud. «Laste üheks selleaastaseks jõululemmikuks on tantsiv laama Boppi the Booty Shakin 'Llama. Veidi vanematele pakuvad huvi aga erinevad tantsumatid, mida annab ühendada teleri või arvutiekraaniga. Sellised mänguasjad on toredad kogu pere jaoks, sest võimaldavad ühiselt aega veeta ning koos mängida,» lisas Strazdauskaitė.
Vaatamata tehnoloogilistele uuendustele on turul endiselt ka selliseid klassikuid, mida ei anna üle trumbata. Paljud tootjad kasutavad selliste ajatute kingituste puhul aga innovaatilisi lisalahendusi. Nii lõi Lego näiteks mänguasjaga koos käiva mobiilirakenduse, mis võimaldab lapsel kogeda oma uut lelu nii päriselus kui ka liitreaalsuses.