Peput raputavast laamast robotiteni: just need on pisikeste eestlaste oodatuimad jõulukingid

Triin Sepp
Copy
Foto: Kollaaž: Sõbranna

Lapsevanemate jaoks võib jõulukinkide ostmine olla väga stressirohke, sest trendid on pidevas muutumises ning lastel on palju soove, mille täitmine on üha raskem. Küsitlustest on selgunud, et pere nooremate liikmete jaoks on kingi puhul olulised kaks asja: lelu välimus ning interaktiivsus.

«Mänguasjade tootjad on arvatavasti esimesed, kes alustavad jõuludeks ettevalmistuste tegemisega. Igal aastal pakuvad nad aina moodsamaid lahendusi. Selles osas pole viimaste aastatega suuri muutusi olnud, sest lastel on endiselt suur huvi interaktiivsete lelude vastu,» ütles Kaup24 kommunikatsioonijuht Raimonda Strazdauskaitė, kelle sõnul olid eelmise aasta kõige ostetumad kingid Feisty Pets ükssarvikud ning lendavad droonid, sel aastal teevad ilma aga tantsivad laamad ja lendavad öökullid.

Kaasaegsed tehnoloogiad laste oskuste arendamiseks

Interaktiivsete lelude populaarsus seisneb suuresti selles, et need on laste jaoks korraga nii mängu- kui õppevahendid. «Robotitest koduloomad õpetavad lapsele, et lemmikud vajavad hoolt ja pühendumust. Sellisteks mänguasjadeks on näiteks truu sõber SMIKI koer või Owleez öökull, kellele laps peab lendamist õpetama,» tõi Strazdauskaitė paar näidet.

Lisaks on menukad ka erinevad muusikalised lelud. «Laste üheks selleaastaseks jõululemmikuks on tantsiv laama Boppi the Booty Shakin 'Llama. Veidi vanematele pakuvad huvi aga erinevad tantsumatid, mida annab ühendada teleri või arvutiekraaniga. Sellised mänguasjad on toredad kogu pere jaoks, sest võimaldavad ühiselt aega veeta ning koos mängida,» lisas Strazdauskaitė.

Ajatu klassika

Vaatamata tehnoloogilistele uuendustele on turul endiselt ka selliseid klassikuid, mida ei anna üle trumbata. Paljud tootjad kasutavad selliste ajatute kingituste puhul aga innovaatilisi lisalahendusi. Nii lõi Lego näiteks mänguasjaga koos käiva mobiilirakenduse, mis võimaldab lapsel kogeda oma uut lelu nii päriselus kui ka liitreaalsuses. 

Müügiedu naudib ka Barbie, kes tähistas sel aastal 60. sünnipäeva ning vaatamata nukubrändi pikale elueale, jõuavad endiselt paljude tütarlaste kinginimekirja just Barbie nukud. Kui varasemalt on nuku puhul rõhku pandud erinevatele ametitele, hobidele ja tegevustele, siis viimasel ajal on olulised pigem Barbie riided, kodud, autod, erinevad lisad ning isegi kunstistuudio vahendid.

«Laste trendid sõltuvad olulisel määral ka kinoekraanil olevatest multifilmidest. Iga filmi esilinastus lisab mõne uue tegelaskuju, kelle pildiga tooteid lapsed jõulukuuse alt leida soovivad,» lisas Strazdauskaitė. Just sel põhjusel satuvad ka sellel aastal mitmete jõuluvanade kottidesse «Lumekuninganna» ja «Autode» tegelaskujudega tooteid, mida on väga palju erinevaid, näiteks riideesemed, lauanõud, pusled ja palju muud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles