Töösuhteid saab võrrelda abieluga, selgitas Forbes. Me veedame tööl väga palju aega ja näeme töökaaslasi erinevates olukordades, kuid ka ametialased suhted vajavad tööd, et need toimiksid.
Hoia töösuhteid nagu abielu
Hoolivust ei saa kõigile samamoodi välja näidata, sest inimesed on niivõrd erinevad. See, kuidas keegi armastust näitab ja soovib seda ise näha, on võrreldav armusuhetega, mida saab eristada viie erineva tüübi järgi ning mida saab rakendada ka töökaaslaste ja klientidega paremaks suhtlemiseks. See, kuidas kellega käituda, on tunnetuse küsimus.
Kvaliteetaeg
On inimesi, kelle jaoks ei ole midagi paremat kui kahekesi veedetud meeldiv aeg. Kui pead võitma olulise kliendi usalduse, siis ei piisa e-kirjadest, vaid peaksid kliendi viima kohvi jooma või õhtust sööma, et ta tunneks end mugavalt ja sooviks teha koostööd.
Kvaliteetaeg on oluline ka paljudes ettevõtetes ning on juhte, kes panevad palju rõhku sellele, kui palju töötajad tööl kohal on. Tööl tuleb kasuks see, kui jõuad õigeks ajaks kohale ja oled vajadusel tööl pisut kauem ning oled igatpidi nähtav.
Viltu vaadatakse sellele, kui hiilid varem ära ega võta osa tööajavälistest üritustest. Kui tahad näidata, et oled väärtuslik meeskonnaliige, siis tasub alati kohal olla.
Kingitused
Nagu armunud mees saadab oma kallimale lilli, on ka töösuhetes klientide ja töökaaslaste võlumisel heaks nipiks kingituste tegemine. Juttu ei ole siinkohal pistisest, altkäemaksust või millestki sellisest, mis käiks ettevõtte reeglite vastu.
Töökingituse vormiks võib olla ka informatsioon. Näiteks saada ülemusele või töökaaslasele oluline artikkel.
Reklaamkingitused, maiustused või hooajalised kingitused toovad eriti palju rõõmu neile, kellele ei meeldi kokkusaamised ja kel on pidevalt väga kiire. Kingituste eesmärgiks on näidata, et mõtled inimesele ja oled huvitatud temaga suhte hoidmisest.
Tänusõnad
Armastajad lausuvad teineteisele julgustavaid sõnu, mis annavad kinnitust, et kõik läheb hästi. Mõnele kliendile on ärilõunad nii igapäevased, et nad ei näe neis midagi erilist, kuid paljud oskavad hinnata seda, kui saadad tellimuse eest tänukirja või kaardi ning tänad koostöö eest.
Ka töökaaslased hindavad kiitust. Tee seda, isegi kui sul ei ole tingimata nende heakskiitu tarvis. Kes ei oleks tööl rõõmsam, tootlikum ja õnnelikum, kui teab, et tema panust osatakse hinnata? Kiida töökaaslast, kui ta on millegagi väga hästi hakkama saanud.
Abi pakkumine
Mõni inimene hindab väga kõrgelt seda, kui ta kaaslane pakub end appi nõudepesul, viib ise prügi välja või lisab autole õli. Samalaadselt avaldab muljet mõnele kliendile see, kui oled valmis pisut rohkem pingutama. See ei pea olema midagi suurt ja aeganõudvat, ka väike vastutulelikkus näitab kliendile, et hindad teda.
Samuti avaldad muljet tööandjale ja töökaaslastele, kui annad endast tööl pisut rohkem, kui su töökohustused ette näevad. Kui kolleegil on stressirohke nädal ja sul on pisut aega üle, siis paku end appi, et ta koormat kergendada.
Füüsiline puudutus
Armusuhtes on füüsiline puudutus väga oluline, kuid kuidas on see seotud ärisuhetega? Tegelikult on see väga oluline. Mõtle lõdvale või liiga pigistavale käepigistusele: mõlemad need mõjuval kliendile ebamugavalt ning ei sobi hea suhte alustamiseks.
Eriti tähelepanelik peab olema välismaalastega, kelle puhul võib tervitus erineda meie kultuuris sobivast ning vale liigutus võib äripartnerit solvata.
Füüsilisest žestist loobumine võib aga anda signaali, et oled kalk ja ei soovi tegelikult koostööd teha. Eriti kui töökaaslane või klient hindab sellist suhtluslaadi, siis ei aita hiljem ei kingitused ega tänukirjad, et etiketiviga tasa teha.
Esialgu ei pruugi selge olla, kuidas kellelegi lähenema peaks ja millist suhtluslaadi keegi eelistab. Soovib ta sagedasti kokku saada või läheb elevile firmakingituste pärast? Jälgi ka seda, kuidas teine sinuga suhtleb. Sageli võib see reeta, milline kohtlemine kellelegi meeldib. Kui näed veidi vaeva, tagad pikad ja head ärisuhted.