Igas riigis on omad jõulutraditsioonid, mõned neist võivad meile olla üllatavamad kui teised.
Kui meie naudime hapukapsast ja verivorsti, siis Jaapanis võtab kogu au endale kiirtoit. Täpsemalt öeldes: KFC. Viimaste aastakümnete jooksul on suutnud KFC kavalalt end turundada Jaapanis nõnda, et nende praetud kana on saanud riigis jõulude sünonüümiks. Jõuluhooajal sööb umbes 3,6 miljonit Jaapani peret KFCs. Miljonid inimesed kannatavad pikkades järjekordades, et tellida endale mitu nädalat varem praekana – ikka selleks, et traditsiooni jätkata.
Kuidas see kõik nõnda kujunes? Business Insider kirjutab, et kõige taga on Takeshi Okawara, kes oli KFC esimese restorani juhataja. Hiljem sai temast KFC Jaapani haru juht (1984–2002).
Vaid mõned kuud pärast seda, kui KFC esimene restoran 1970. aastal avati, tuli Okawaral idee müüa jõulude puhul «peotünni», mis oli inspireeritud Ameerika rikkalikust kalkuniõhtusöögist, kuid muidugi KFC puhul oli kalkuni asemel kana. Promo toodi rahvani 1974. aastal kirja all Kurimasu ni wa Kentakkii ehk jõuludeks Kentucky.
Joonas Rokka, kes on Prantsusmaal asuva Emyloni ärikooli turundusprofessor, selgitab, et peotünni kampaania täitis Jaapanis tühiku. «Jaapanis polnud jõulutraditsiooni, seega tuli KFC ja ütles, et nüüd tuleb jõulude ajal sedasi käituda.»