Lapse enesekindlus ja enesehinnang sõltub sellest, kas teda ümbritsevad täiskasvanud teda ka päriselt näevad ja kuulevad ja sellest lapsele teada annavad. Laps saab rahulikult areneda ja õppida heades suhetes olemist siis, kui saab endale toetavat sõnalist ja mittesõnalist tagasisidet nii pereliikmetelt, eakaaslastelt kui teda ümbritsevatelt täiskasvanutelt. Selleks peegelduseks sobivad väga hästi lihtsad lühikesed laused, nagu näiteks «Ma näen, et sa praegu pingutasid», «Mulle tundub, et sa võid nüüd küll endaga rahul olla». Laps vajab positiivset, innustavat ja toetavat tagasisidet, mis tähendab positiivses sõnastuses tunnustavaid lauseid lapse tegemiste kohta. Eriti mõjusad on sellised laused, kus vanem väljendab veel ka oma tunnet lapse käitumise suhtes, näiteks «See, kuidas sa matemaatika ülesanded ise ära tegid, rõõmustab mind väga, sest ma nägin, kui raske see sulle oli», «Mul on tõesti väga hea meel, et sa oma väikest venda tema mänguasjade koristamisel aitasid, kuigi sa vist väga ei tahtnud seda teha». Lapsele adekvaatse ja konkreetse tagasiside andmine tähendab esmalt millegi positiivse välja toomist, seejärel tähelepanu juhtimist sellele, mida laps peab veel õppima või oma käitumises muutma ning tagasiside lõpetamist mõne tunnustava sõnumiga. Selliselt käitub vanem, kes vastab lapse tähelepanusoovile näiteks viisil: «Mulle väga meeldib see, et sa tahad mulle rääkida oma päevast. Teeme nii, et praegu ootad sa kuni ma lõpetan issiga jutu, sest tema tuli minuga esimesena rääkima ja siis ma kuulan sind, sest sinu jutt huvitab mind väga. Sa oled mulle väga kallis!»