Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

«MENstruation»: miks see reklaam nii palju kära tekitab

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: Shutterstock

Mis oleks, kui meil kõigil oleksid päevad?! Naiste jaoks on see teema küll igapäevane, ometi suudab uus reklaam tekitada palju meelepaha ja vastuolusid.

Ameerika ettevõte Thinx tegi valmis video, et reklaamida oma aluspesu, mida on eriti hea kasutada menstruatsiooni ajal. Reklaami sisu oli üldjoontes järgmine: mis oleks, kui kõigil oleksid päevad, mitte ainult naistel? Kuidas mehed seda näeksid? Kuidas ühiskond seda näeks? Kampaaniafilm «MENstruation» näitab tüüpilisi olukordi (naiste jaoks) — mehelikust vaatevinklist. Ja justnimelt see oligi mõningatele Ameerika telekanalitele liig mis liig. 

Selle reklaami mõte oli aidata kaasa menstruatsiooniga seotud tabude kõrvaldamisele, ent vallandas hoopis suuremat sorti nördimustelaine. 18 telekanalit keeldus pooleteistminutilist reklaami eetrisse laskmast. 

«Liiga drastilised» olevat pildid poisist, kellel on justkui elu esimesed päevad; mehest, kes keerab voodis magades külge ja linalt paistab vereplekk; või tampooninöörist, mis kõlgub mehe jalgade vahel. 

Maria Molland, ettevõtte Thinx juhataja ütles New York Postile: «Need on sügavalt juurdunud sotsiaalsed stigmad. Seepärast on arusaadav, kui mõned telekanalid kohkuvad tagasi reklaami näitamisest, mis räägib julgelt igapäevastest kogemustest, mida iga naine teab liigagi hästi.» 

Sotsiaalmeedias väljendati aga sedavõrd suurt pettumust, et mõningad telekanalid mõtlesid vahepeal ümber ja otsustasid siiski reklaami näidata. Selline väike «edulugu» menstruatsiooni-nimelise tabu vastases võitluses. 

Tagasi üles