Nüüdseks vaibunud emotsioonidetulvast, mis oli seotud politseinik Elmari (nimi muutmata, kuna isik on avalikusele juba teada) lõputöö hindega, kantuna ning oma ülikoolistuudiumile tagasi mõeldes, sooviksin ma püstitada riukaliku küsimuse – kas äkki peaks ülikoolid astuma järgmise sammu inimlikuma klienditeeninduse poole ning kehtestama lõputöö hinnetele garantiiaja? Selle üle mõtiskleb kolumnist Aleksandr Popov.
Tellijale
Aleksandr Popov. Garantiiaeg, mis päästaks tulevased politseinik Elmarid lõputöö hindehäbist (1)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Iseenesest ei ole sellises teemapüstituses midagi imelikku. Teenuse pakkumise sidumine tagatisega – olgu ta materiaalne või mitte – on ajalooliselt välja kujunenud ühiskondlik tava, mis leidnud tee ka valgustusajastu üle elanud riikide õigussüsteemi. Esmapilgul tundub ehk pisut kohtlane, et juuksepuudulikkuse kütkeis vaevlev lontkõrv julgeb võrrelda midagi nii sakraalset nagu seda on kõrgharidus teenusepakkumisega. Aga andke aega soengut sättida – las ma selgitan. Äkki leidub mu ettepanekus ka iva.