Kätte on jõudnud ettevõtete jõulupidude aeg ning eriti nooremate töötajate jaoks on see suurepärane võimalus suhelda kõrgemate ülemustega, keda iga päev ehk ei näegi. Kuid kuidas endast seejuures hea mulje jätta?
Kuidas firmapeol endast hea mulje jätta?
Portaali forbes.com naisteosas jagatakse nõu, kuidas jõulupidu enda karjääri kasuks õigesti ära kasutada.
Töövälised kokkusaamised on ka ekspertide hinnangul suurepäraseks võimaluseks teha end tööl paremini nähtavaks. Siiski tasub olla ettevaatlik, sest valesti käitudes võid oma võimalused sootuks ära rikkuda.
Aasta tagasi koostas personaliettevõte Adecco ulatusliku uuringu apsakate kohta, mida töötajad ise tegid või nägid pealt firmade jõulupidudel. Tulemused olid jahmatavad - lausa 14 protsenti töötajatest kaotas vääriti käitumise pärast oma töö.
Välimus
Isiklik stiil annab võimaluse särada. Nii saad eristuda, aga jääda ka professionaalseks ja elegantseks. Oluline on mõista, kus ja kellega oled. Kui sa pole varem sellistel üritustel käinud, siis küsi enne teistelt, mida oodata.
Naistel tekitab riietumine alati palju küsimusi. Stilist Tara Luizzi soovitab valida midagi klassikalist, aga lisada sellele mõni moodne detail. Näiteks võib klassikalise musta kokteilikleidi, musta kostüümi või siidisärgi ja pliiatsseeliku kokku panna mingi lõbusa, trendika aksessuaariga.
Sel aastal on moes smokingulaadsed jakid, mustrilised sukad, suured ehted, sätendavad kotid ja kingad. Muidugi ei tohi liiale minna ja kõike korraga kanda, see jätaks väga ebaprofessionaalse mulje.
Naised peavad eriti tähele panema, et nad ei näitaks liiga palju paljast nahka. Sobilikud ei ole paljad jalad ja rohkete rihmadega kingad, avar dekoltee, liiga lühike seelik ja liibuvad riided. Need võivad ülemustele jätta sinust ebakompetentse mulje.
Riided võiksid väljendada pühademeeleolu, kuid mitte otseses mõttes. Ära tee end lumehelbekeseks või kuusepuuks.
Toost
Eriti hea võimalus end esile tuua ja head muljet jätta on lausuda pühadetoost. See peab olema hästi läbi mõeldud ja ettevaatlikult esitatud. Keskenduda võiks näiteks tubli kolleegi kiitmisele või heade tulemustega meeskonna heakskiidule.
Harjuta seda enne endamisi ja ära pikalt jutusta. Kahekümne sekundi jooksul on raske ämbrisse astuda. Kõik, mis kestab üle üheksakümne sekundi, on juba liiga pikk. Hinga sügavalt sisse, seisa sirgelt, aseta üks jalg kergelt teise ette, et jätta rahulik ja lõõgastunud mulje.
Ära joo end enne toosti ütlemist purju. Mida rohkem jood, seda tõenäolisemalt ütled midagi kohatut. Pealegi on siis kõne ebaselge ja kehahoiak inetu, ilma et sa sellest ise arugi saaksid. Ole aus ja siiras, sest kui hakkad liialt kiitma, näevad kolleegid sind läbi ja kahtlustavad pugemist.
Tutvustamine
Kui tahad silma paista, siis võta initsiatiiv enda kätte, astu ligi ja tutvusta end. Ütle oma nimi selgelt ja aeglaselt ning räägi lühidalt, millega tegeled. Ära jää pikalt oma tööd kirjeldama.
Kui sa ei ole loomult osava jutuga, küsi näiteks pühade plaanide kohta või tee kompliment huvitava ehte kohta, et suhtluspinget maandada. Haara ka lähedalolevad inimesed vestlusesse ja hoia seda lihtsatel teemadel.
Kui pidu on kaaslastega, aga sa ei ole püsisuhtes, siis ole ettevaatlik, kelle endaga kaasa valid. Kas ta on ikka see, keda tahaksid oma ülemusele tutvustada?
Flirtimine firmapeol on väga-väga paha. See toob sulle vaid häbi. Jälgi hoolega, mida ütled, see ei ole õige aeg küsimaks ülemuselt, mida ta tegelikult päev läbi teeb või jutustada sellest, mida SINA firmajuhina teeks. Uuringu põhjal on tavaliselt mehed need, kes kahetsevad firmapeol välja öeldud prohmakaid, kuid ka naised ei ole sellest patust puhtad.
Vestlemine
Kui oled vestlusringis, siis katsu kolleege paremini tundma õppida ja näita välja, milline ise oled. Kõige parem taktika on küsimuste esitamine.
Kui oled ülemuse kabinetis näinud kalastamise pilti, küsi, kas see on ta hobi. Kui oled märganud, et teil on omavahel ühiseid huvisid, uuri nende kohta. Inimestele meeldib endast rääkida. Pealegi on see tunduvalt huvitavam jutuaine kui töö.
Hoiduda tuleks liiga isiklike ja konfidentsiaalsete teemade mainimisest. Samuti pole sobilik teistele nõu anda ja töö suhtes negatiivne olla.
Kui vestlus ei arene või märkad, et oled üksi, ära võta oma telefoni välja. Nii lülitad end kohe potentsiaalsetest koostöövõimalustest välja ja jätad mulje, et sul on igav või oled kättesaamatu.