Kui Kerstin Karu lõpetas ülikooli, tundis tema vastu huvi mitu Londoni reklaamiagentuuri. Tema sõitis aga hoopis Californiasse, kus teda ei oodanud keegi ega miski. Pelgalt viie aastaga töötas ta end seal nii üles, et nüüd käivad temalt nõu küsimas need, kes ihkavad Ameerikas alustada oma ettevõttega.
Eestlanna Ameerikas, kes suudab avada tähtsaid uksi (1)
Kerstin Karu kutsub veinikeldrisse, mida peavad Facebooki rajaja Mark Zuckerbergi nimelise San Francisco üldhaigla lähistel grusiinid, kes toodavad juba pikemat aega oma veine Californias. Eestist kaugel San Franciscos on Eristavi veinikelder talle üks kohti, mille kaudu säilitada kodunt eemal mingitki sidet kodumaaga, sest eestlased on hoolimata temperamentide erinevusest grusiinidega alati suurepäraselt läbi saanud.
Eristavi veinikelder on ühtlasi koht, kuhu Karu (28) viiks hea meelega ka Eesti ettevõtjaid, kes soovivad jõuda Ameerika turule. Nagu jõudis tema.
Ta lõpetas kümnendi eest Tallinnas Prantsuse lütseumi, õppis seejärel kolm aastat Inglismaal Lancasteri ülikoolis turundust ning lendas pärast lõpudiplomi saamist USAsse, olgugi et teda ootas paar head tööpakkumist Londoni reklaamiagentuuridelt ning üks Briti investor soovis rahastada tema toonast äriideed. «Aga mul on eluaeg olnud tunne, et pean Californiasse tulema,» tunnistab ta. «Miks, ei oskagi öelda. Põnev ju!» Pärast Eesti suure sõbra, riskikapitalist Tim Draperi omanimelise eraülikooli lõpetamist on Karu tegutsenud San Franciscos ettevõtja, turundustehnoloogi ja startup-firmade mentorina. Aastate jooksul ammutatud kogemuste najal teab ta, kuidas Ameerika turul asju ajada, mistõttu on loogiline, et nii mitmedki Eesti ärimehed, kes sealkandis maad kuulanud, on temaga ühendust võtnud. Õige valik, sest inimeste kokkuviimine õigete inimestega on just Karu spetsialiteet.