Kõikjal meie ümber on inimesi, kes ei oska telefoniga viisakalt ringi käia. Halvemal juhul võib see lõppeda sõprade kaotamise ja töökaaslaste põlu alla sattumisega, vahendab forbes.com.
Ebaviisakas telefonikasutus võib viia sõprade kaotuseni
Tänapäeva digitaalses maailmas on tavaline, et tööl on koosolekulaual reas nutitelefonid, romantilise kohtingu vahele vaatavad armunud oma sotsiaalvõrgustike postitusi või tänaval vaatavad võõrad lärmakaid videoid kõrvaklappe kasutamata.
Tehnoloogia ise ei ole ebaviisakas, kuid inimesed, kes seda halvasti kasutavad, on. Intel korraldas tänavu 200 personalijuhi seas küsitluse. 79 protsenti küsitletutest ütles, et mobiilseadmed tekitavad töökohal tarbetuid häireid. 42 protsenti personalijuhtidest kinnitas, et on töötajatelt saanud kaebusi häiriva mobiilikasutuse pärast koosolekutel. Sealhulgas olid tüüpilisemateks teguriteks telefonide helisemine ja teemaväline internetikasutus.
Mobiilietikett
Viga: koosolekute segamine
Põhiline viga, mida inimesed teevad, ongi töökohal elektrooniliste seadmete lugupidamatu kasutamine. Sõbrad andestavad ilmselt kergemini, aga ametipostil on õige käitumine kriitilise tähtsusega. Esmamulje kipub külge jääma, isegi kui hiljem oma käitumist muudad.
Tüüpilisemad vead tööl ilmnevad tavaliselt koosolekutel: telefonihelinat ei panda kinni; väljutakse luba küsimata ruumist, et telefonile vastata; vaadatakse e-posti ja vastatakse kirjadele; seadmeid kasutatakse teemavälistel või isiklikel eesmärkidel. Kõige parim meetod kellegi austuse teenimiseks on talle täieliku tähelepanu pühendamine.
Lahendus: jäta seade töölauale
Ära isegi võta seda tähtsale koosolekule kaasa, muidu võid unustada heli välja lülitada või kibeled seadet siiski kasutama. Kui tead, et tulemas on väga oluline telefonikõne, siis teavita sellest eelnevalt koosoleku organiseerijat, et saaksid istuda uksele lähemale ja vajadusel ruumist väljuda.
Ka kõnelejal soovitatakse koosolekul osalejatel paluda telefonihelin välja lülitada. Kui kohtumine kestab kauem kui 45 minutit, on viisakas vahepeal teha 5-minutiline paus, et osalejad saaksid oma sõnumeid kontrollida.
Viga: lärmakad ja ebameeldivad helinad
Valjud ja tüütud helid kontoris on üheks põhiliseks mobiilietiketi probleemiks. Kontoris on inimesed sageli teineteisele väga lähedal ja on sunnitud kuulama kõrvalolijate telefonide signaale, mis laulavad, klirisevad, tärisevad, räägivad ja vibreerivad nii, et panevad mööbli värisema. Kui telefoniomanik on ise eemale läinud ja seadme lauale jätnud, võib lõputu lärm teisi hulluks ajada.
Lahendus: keera helitugevus maha
Vali neutraalne helin ja arvestades keskkonnaga vali ka sobiv helitugevus. Värinalarm võib teinekord olla isegi häirivam kui helin ise. Kui käid sagedasti oma laua juurest ära ja jätad telefoni maha, siis oleks viisakas heli üldse välja lülitada.
Viga: mobiili kasutamine einestamise ajal
Söömiseks ei ole vaja mobiiliseadmeid. Paraku on väga sage nähtus, et kliendilõunal on ärimeestel iPhone salatikahvli kõrval. Samuti on neid, kes armsamaga kohtingul olles saadavad vahepeal sõnumeid või surfavad internetis. Isegi, kui hiljem vabandad, ei ole see kaaslase suhtes sugugi viisakas.
Lahendus: Ära hoia seadet laual
Ärilõunad on selleks, et luua suhteid. Telefoni laualejätmine on selgelt ebaviisakas, sest näitab teisele, et kogu tähelepanu ei ole tal. On küll vahe selles, kas oled lõunal ülemusega või õhtustad pere või sõpradega, siiski saadab telefon kaaslastele signaali, et sa pole kohalolevatest inimestest eriti huvitatud. Kui ootad olulist kõnet, siis hoiata kaaslasi ja lahku lauast enne, kui telefonile vastad.
Viga: avalikud isiklikud kõned
Võõrastele inimestele võib põhjustada suurt ebamugavust see, kui arutad oma isiklikke asju kõva häälega üle kontori, bussis, kaupluses, kohviku järjekorras ja mujal.
Lahendus: otsi vaikne nurgatagune
Ei ole oluline see, kas sind huvitab, mida teised kuulevad. Oluline on, et teised ei taha kuulda sinu isiklikke jutte. Lühike kontrollkõne koju kolleegide kuuldes on lubatud, aga on täiesti kohatu, kui teed pidevalt kauakestvaid kõnesid oma lähedastele. Muide, 2006. aastal teatas The Boston Globe, et nende sooritatud uuringu kohaselt oli tööliste puhul esimeseks kaebuseks see, et kaastöötajad rääkisid telefoniga liiga valjult.
Viga: väljalülitamata ja varjestamata meedia
Paljud inimesed eksivad eriti reisides selle vastu, et ahistavad teisi enda meelelahutusega. Kes vaatab kõrvaklappe kasutamata sülearvutist filme, kes loeb tahvelarvutist pornograafilise sisuga jutukesi… Viisakas inimene arvestab sellega, kuidas tema käitumine teisi mõjutab.
Lahendus: Hoia endale
Hoia enda seadmed, töö ja meelelahutus vaid enda silmadele ja kõrvadele. Kasuta kõrvaklappe ja veendu, et need ei lase heli läbi. Samuti tuleks olla tähelepanelik, et kõrvalistujad ei näeks tundlikke materjale või firmadokumente, mida tööalaselt kasutad. Ära unusta, et inimestel võib igavusest pilk uitama minna ja siis on nad rohkem huvitatud sellest, mida teised enda sülearvutis teevad.