Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Kujundite mainimine võib arendada lapse matemaatilisi oskusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Linda Pärn
Copy
Foto: SCANPIX

Mudilasele kujundite mainimine võib anda talle tulevikus paremad eelised matemaatika õppimisel, vahendab psychologytoday.com.

Teinekord, kui su eelkooliealine laps ehitab klotsidest torni, siis räägi temaga sellest, millise kuju ja nurkadega torn on. Chicago ja Florida ülikoolide koostöös teostatud uuring väidab, et lapsed vanuses ühest viieni, kelle vanemad kasutasid vesteldes ruumilisi termineid, said ruumiliste testidega paremini hakkama. On isegi võimalik, et neile hakkab kunagi matemaatika rohkem meeldima.

Ruumilist mõtlemist peetakse reaalainete mõistmise suureks eelduseks, samuti aitab see kaasa karjäärivalikul.

Uuringu eesmärgiks ei olnud põngerjate drillimine ja neile kõrgmatemaatika õpetamine, laste põhitegevuseks on siiski mängimine. Uuring aga tõestas, et lastel on võimalik juba varases eas arendada erinevat tüüpi teadmisi.

Isegi, kui lapsevanemal ei ole plaani oma maimukesest kasvatada raketiteadlast, miks mitte arendada vajalikke teadmisi läbi mängu juba siis, kui ta on eriti vastuvõtlik?

Soovitusi

Kui õpetad lapsele uusi sõnu ja mõisteid, siis rõhuta avastamisrõõmule, mitte sooritusele. Parim viis lapse loomuliku huvi turgutamiseks on hoida õppimisele rõõmsat, tagasihoidlikku ja mängulist lähenemist.

Otsi regulaarselt võimalusi, et pöörata lapse tähelepanu ruumilistele asjadele. Näiteks autos sõites saad öelda «Vaata, seda punast katust. See on teravatipulise kolmnurga kujuga!» või aknast välja vaadates «Oi, kui ilus kuu! See näeb välja nagu suur valge ring.» Hoia silmad lahti ja leiad kindlasti mitmeid elulisi näiteid, et koos lapsega jälgida esemete kuju ja suurust.

Veelgi näiteid

«Kuigi selle raamatu nurk on murdunud, me saame seda ikkagi lugeda.»

«Selle laua serv on nii sile.»

«Huvitav, kui lai see tekk on? Proovime sinu voodi peal.»

«Oo, küll see on pikk maja. Vaata neid aknaid!»

«Katame laua ja paneme sinna ka värvilised, ruudukujulised salvrätid.»

«Küpsetame erineva kujuga küpsiseid- mõned väikesed, mõned keskmised ja mõned eriti suured

Tagasi üles