Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Kui palju teenivad sotsiaalmeediamõjutajad tegelikult?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Shutterstock

Pole mingi saladus, et reklaamnäoks olemine internetis on päris tulus äri. Uus uuring võttis  aga täpsemalt influencer'ite sissetulekud luubi alla.  

Influencer ja sotsiaalmeedia on nagu ühe pere lapsed. Nad ei kaunista üksnes meie Insta-Feedi, vaid pakuvad ka palju inspiratsiooni nii moe-, ilu- kui elustiili vallas. Aga kui palju nad ikkagi teenivad? 

Influencer'ite tasu

Nende sissetulekute teemal arutatakse üle terve maailma. Erinevad reklaampostitused ei tohiks väga vähe sisse tuua, kuid enamik ei kipu ka päriselt aru andma oma sissetulekute kohta. Rahast, teadagi, ei räägita! Siiski heidab üks Ameerikast pärit Rakuten Marketingi uuring pealkirjaga «2019 Influencer Marketing Global Survey» uut valgust sotsiaalmeediamõjutajate turunduse finantspoolele. 

Detsembrist 2018 kuni jaanuarini 2019 küsitleti ülemaailmselt umbes 3500 tarbijat ja 700 turundajat, kes olid otseselt seotud Influencer-kampaaniatega.

Tulemused näitasid, et juba mikro-influencer'itegi (ehk alla 30 000 jälgijaga) kassasse kukub seda va kõlisevat. Selle uuringu kohaselt käivad ettevõtted välja ligi 30 000 dollarit inimese ja kampaania kohta. Prominentsemad või top-influencer'id (s.t. üle 500 000 jälgija)  saavad umbes 39 500 dollarit kampaania kohta. Seega ei erine keskmine tasu sotsiaalmeedias väikeste ja suurte tegijate vahel väga oluliselt. 

Micro-Influencer vs Top-Influencer

«Mikromõjutajad» moodustavad umbes 36 protsenti brändipartnerlustest, suured tegijad aga 30 protsenti. Keda kampaaniasse üldse valitakse, sõltub meediumist, kus mõjutajad on aktiivsed. Turundusagentuuride lemmikplatvormid on Instagram ja YouTube. Need tegijad saavad reeglina kõige rohkem tasu.  

Rakuten-küsitluse kohaselt pole sotsiaalmeediastaarid sugugi mingid ühepäevaliblikad: 88 protsenti tarbijatest on postitustest lausa nii inspireeritud, et on valmis influencer'i promotud toodet ka ostma. Neli viiest küsitletust oli influencer'i jagatud lingi või pildi kaudu juba ka ostu sooritanud.  

Allikas: Glamour

Tagasi üles