Nutitelefonide fotograafia on tõusev trend olnud juba aastaid. Ainuüksi ühel kõige populaarsemal piltide jagamise platvormil Instagram jagatakse igapäevaselt üle 100 miljoni pildi ning viimastel aastatel on selle kasutajabaas suurenenud üle 300 protsendi.
«Nutitelefonide fotograafia võimaldab end igaühel väljendada erineval moel - rääkida lugu, avaldada arvamust, tutvustada uusi reisisihtkohti ja toiduelamusi ning hoida mälestusi. Seejuures võib sotsiaalmeediat käsitleda kui enda isiklikku portfooliot või fotoalbumit, mis jutustab lugu ning läbi mille on end võimalik väljendada,» selgitas tunnustatud fotograaf Anete Toming.
Fotograafi sõnul tasub tähelepanu pöörata sellele, keda postitus kõnetab, mida soovitakse sellega öelda ja kuidas see on teostatud. Ta lisas, et mõjusaimad on need fotod, mis annavad edasi emotsiooni, näiteks naeratav inimene, mõni põnev seiklus või kaneelisaia pilt, millelt võib peaaegu lõhna tunda.
«Elus tuleb kindlasti ette hetki, kus pildi emotsioon kaalub üle kvaliteedi, kuid ideaalis võiksid sotsiaalmeedia pildid olla siiski silmale head vaadata. Sisu, mida jagatakse, võiks olla kvaliteetne. Õnneks on nutitelefonid niivõrd palju arenenud, et ei ole enam vaja eraldi kaamerat kaasas kanda hea pildi tegemiseks,» sõnas Toming.
Ka nutitelefonide tootjad pööravad üha rohkem tähelepanu just kvaliteetsele kaamerale, kasutades selleks sageli tehisintellekti abi. Näiteks tõi Huawei turule spetsiaalselt nooremale generatsioonile ja nende pildistamisvajadusele mõeldud Huawei P smart 2019 nutitelefoni, mille esikaamera suudab tuvastada kaheksat portreetausta ning reaalajas optimeerida fotosid AI tehnoloogia abil, mis tagab veelgi parema kvaliteediga selfid ja aitab luua sisu, mis oleks kvaliteetne, kuid loomulik.