Kui sulle tundub, et sinu lapse jaks on otsas, siis püüa panna tähele, mida väljendab ta oma sõnadega ja kehaga. Vaata ja aruta temaga, kas ta jaksab tegutseda ja ringi liikuda või ei ole tal enam jõudu. Võid talle öelda: «Ma vaatan, et sa oled vist väsinud. Mul oleks hea meel, kui sa tuleksid mulle korraks kaissu ja räägiksid sellest.». Uuri hoolival moel lapse käest, kas ta tahab suhelda sõpradega ja pereliikmetega või eelistab neist eemal olla. Hea oleks last toetavalt kuulata ja öelda talle rääkima julgustavaid lauseid: «Mulle tundub, et sa oled viimasel ajal olnud palju omaette. Mulle meeldiks teha sinuga koos üks jalutuskäik ja siis saame rääkida sinu sõpradest.». Võiksid uurida lapselt, kas ta suudab teha koolitöid või tundub õppimine praegu liiga suur pingutus. Küsi «Kuidas sul õppimine läheb?» küsimuse abil hoopis «Ma olen tähele pannud, et õppimine võtab sul rohkem aega. Need praegused teemad on vist rasked? Ma aitan sind väga hea meelega, kui sa minu abi soovid.». Ja pane tähele kindlasti ka seda, kas laps naeratab, teeb nalja või on ta muutunud tõsisemaks, kurvameelsemaks.
Vanemal võib olla raske uskuda, et tema lapsel on tõesti väga raske ja paljud lapsed tõmbuvad seetõttu endasse ning avavad end vanematele järjest vähem. Olen oma töös koolipsühholoogina kuulnud liiga sageli laste jutte sellest, kuidas vanemad arvavad, et lapsed tahavad lihtsalt tähelepanu ja pole nende olukord nii hull midagi. Lapsest aitab paremini aru saada ja tema probleemide sügavust mõista see, kui vanemad oma lapsi tähelepanelikult ja aktiivselt kuulavad. Sageli kogevad lapsed suurt kergendust, kui nende lähedal on täiskasvanu, kes neid tõsiselt võtab ja parimal juhul võiks see täiskasvanu olla lapse enda ema või isa.