«Rääkimisest pole ju kasu, ta on küll kolmeaastane, aga vot ei saa alati aru, miks midagi tegema peab. Ma ei saa ju lubada tal ennast põletada. Ma ei saa ju lubada, et keegi silma siniseks saab, sest tema loobib mänguasju. Kas ma käitun valesti?»
Vastab Perekeskus Sinaja Mina nõustaja:
«Olukordi, kus laps käitub soovimatult, on kindlasti igal vanemal ette tulnud, näidetest juba puudust ei tule. Hea, et selle üle palju diskuteeritakse, kuidas peaks vanem reageerima. Arvamusi füüsilise karistuse poolt ja vastu on samuti piisavalt.
Mitmed kirjutajad väidavad, et rääkimine ei aita. Kindlasti võib aga rääkida erinevat moodi – ähvardada (ikka karistusega), noomida, süüdistada, parastada, moraali lugeda jne, aga ka seletada, põhjendada või hoopis kaasata laps dialoogi, koos arutleda, seejuures väljendada võimalikke soovimatust käitumisest tulenevaid mõjusid (soovitavalt mina-keeles, näiteks: «Mul on hirm, et sa/keegi teine saab haiget»; «Ma muretsen, et asjad lähevad katki»; «Ma tahan tööle õigeks ajaks jõuda», «Mind pahandab see, kui kokkulepped ei kehti» jne).
Ja lõpuks võib rääkimiseks nimetada ka hoopis aktiivset kuulamist, mis on viis, kuidas me anname tagasisidet sellest, kuidas me lapsest aru saame. Lapse mõistmine on väga-väga oluline, isegi kui ta käitub meie jaoks ettearvamatult või vastuvõetamatult. Meil on aga õigus ja ka vastutus väljendada oma rahulolematust. See ei pea olema tingimata karistuse või ähvarduse vormis.