Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Kaval nipp, millega poepidajad su taskust just praegu aina rohkem eurosid välja meelitavad (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Graham Oliver / PantherMedia / Scanpix

Kas olete tähele pannud, et igas poes kuhu sisenete, mängib praegusel ajal jõulumuusika? Muusikapsühholooge see imestama ei pane. Jõululauludes on midagi sellist, mis muudab meid eriti ärevaks.

Iga pidevalt korduv esitusloend võib olla tüütu, aga pühademuusika tekitab erilist stressi, sest jõulude ajal kulub palju raha ja emotsionaalsed pinged on laes, kuigi see peaks olema tegelikult rahulik ja nauditav periood.

Selline tunne võib teid mõjutada ostlemas käies rohkem raha kulutama, tagajärjeks on muidugi veel suurem stress.

Seega ära arva, et poepidajad mängivad jõulumuusikat suurest armastusest selle hooaja vastu. Tegemist on puhtalt sooviga sinult rohkem raha kätte saata. Jõulumuusika meenutab sulle, et pead lähedastele kingitusi ostma, kirjutab Mirror.

2003.aastal Washingtoni Ülikoolis läbiviidud uuringus leiti, et kui ostlejad kuulevad jõulumuusikat ja samal ajal tunnevad jõululõhna – näiteks männipuu või kaneel – siis nad on keskkonna suhtes positiivsemalt meelestatud ja kulutavad rohkem raha.

Uuringu vedaja doktor Eric Spangenbergi sõnul on oluline ka see, millist tüüpi jõulumuusikat klientidele lastakse. «Hoogsa rütmiga lood suunavad kliendid kiiremini poest välja, aga aeglased lood hoiavad inimesi kauem ühes poes kinni,» ütles Spangenberg.

Kui sa ei soovi, et jõulumuusika sinu oste mõjutab, siis võib-olla tasuks proovida kõrvatroppe.

Tagasi üles