Päevatoimetaja:
Heidi Ruul
Saada vihje

Ettevaatust! Romantiline silmarõõm muudab su ostukäitumist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Monkeybusiness Images / Panthermedia / Scanpix

Psühholoogide sõnul muudab romantilise silmarõõmu olemasolu su impulsiivsemaks ostlejaks. 

Psühholoogid ütlevad, et armunud olek muudab su vastuvõtlikumaks uutele asjadele ning aitab kaasa ka enesekontrolli kaotamisele. 

Ligikaudu 700 nais- ja meessoost üliõpilast osalesid erinevates eksperimentides, kust selgus, et noored, kellel oli silmarõõm, eelistasid laiemat tootevalikut.

Uuringu autor professor Irene Huang selgitas, et selline käitumine on seotud enesekontrolliga. «Valikuvõimaluse omamine loob mulje oma valdustest ja suurendab enesekontrolli,» selgitas ta. Tema sõnul võib olla tahtmine vahetada välja oma harjumuspärased brändid ja tooted märk armumisest.

«Silmarõõmud tekitavad sageli teatud ebakindlust, sest pole selge, kas romantilised tunded on vastastikused. Ja valikute otsimine võib olla sümboolse tähendusega haaramaks kontrolli,» selgitas professor. 

Tema tiim viis teooria katsetamiseks läbi erinevaid teste. Ühes variandis paluti  osalejatel ette kujutada, et nad ostavad kohalikust poest jogurtit. Neil oli võimalik valida pakk viie erineva maitsega või pakk jogurteid, kus kõik olid sama maitsega. Seejärel küsiti küsimusi nende isikliku elu ja romantilise silmarõõmu olemasolu kohta. Need, kes kogesid romantilisi tundeid, valisid suurema tõenäosusega erinevate maitsetega jogurtid. 

Värsketest tunnetest oskavad kasu lõigata ka reklaamimüüjad. Kuna paljud noored panevad oma suhtestaatuse sotsiaalmeediasse kirja, võtab reklaam nad sihtgrupiks, kellele spetsiaalselt erinevaid laia tootevalikuga pakkumisi teha, vahendab Metro. 

Tagasi üles