Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Nõuanded, millele peaksid mõtlema enne äri loomist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Getter Lukjanov
Copy
Kas oled valmis hakkama ettevõtjaks?
Kas oled valmis hakkama ettevõtjaks? Foto: SCANPIX

Tänapäeva digitaalajastul on ettevõtte registreerimine ainult tundide küsimus. Mida peaks aga teadma enne oma firma loomist, et saada edukaks ja mitte läbi põleda?

Edukatelt ettevõtjatelt küsitakse sageli, mis tunne on olla ärimees. Kuigi äriga kaasneb palju väljakutseid, on kõige suurem neist tihtipeale alustamine, kirjutas forbes.com.

Palju aega läheb planeerimise ja unistamise peale, kuid veel rohkem aega võtavad konkreetsed sammud oma unistuste elluviimiseks. Võib-olla on nendeks sammudeks töölt lahkumine või laenu võtmine, kuid alati on need seotud teatud riskidega.

Kuidas teada, kas oled valmis selleks pühendumiseks ja aeg on alustada? Pole ühist mõõdupuud nendele küsimustele vastamiseks, kuid mõned nõuanded võib ikka anda.

Enesekindlus on esmatähtis

Enesekindlus üksi ei tee ettevõtjat edukaks, kuid see mängib väga olulist rolli. Suurtes korporatsioonides on tülide ärahoidmiseks olulisteks märksõnadeks grupimõtlemine ning ka iseseisev analüüsioskus.

Edukaks ettevõtjaks saamisel pead olema valmis inimeste «ehmatamiseks». Ole enesekindel ning langeta otsuseid lähtuvalt oma firma heaolust ja ole valmis selgitama oma otsuste tagamaid klientidele, kes võivad olla nii pettunud kui pahased.

Kasuta oma tugevusi

Väljakutse on üks oluline sõna firma alustamise juures. Miks mitte teha midagi, milles sa oled parim? Enne oma asutuse loomist kaalu kindlasti erinevaid valdkondi. Pane paberile kirja oma nõrkused ja tugevused ning proovi lähtuda nendest. Vali välja idee, mis rõhutab su tugevusi ja minimaliseerib nõrkusi.

Kontrolli oma toote või teenuse vajalikkust

Äri tegemise eesmärk on vältida tarbetut raha ja aja kulutamist toote või teenuse pakkumisele, millel puudub nõudlus. Kas sinu toode või teenus pakub lahendusi olulisele probleemile? Enamik edukaid äriideid ei paku.

Järgmiseks mõtle läbi oma peamine sihtgrupp ning räägi mõne oma potentsiaalse kliendiga. Ole avatud mõtlemisega ning pea meeles, et negatiivne tagasiside ei tähenda, et su idee on halb. See tähendab pigem, et pead oma mõtted veel korra läbi analüüsima.

Lõpuks, kui on aeg oma toodet testida , siis mõtle kindlasti odavusele. Ära muretse selle üle, et toode pole veel täiuslik. Tähtis on, et see töötaks. Kogu tagasisidet ning alles siis muuda toode täiuslikuks!

Tagasi üles