Päevatoimetaja:
Heidi Ruul

Lugejakiri: eesti naised peaksid olema oma kosmeetika valikul kriitilisemad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: TONI LÄÄNSALU / PM/SCANPIX BALTICS

Tartu Kaubamaja lugejamängu raames ootame lugejatelt kirju, kuidas hinnatakse eestlannade moeteadlikkust ja stiilitunnetust. «Millal see liigse näomodelleerimise, highlighter'i ja täiskatvusega jumestuskreemide mood ükskord läbi saab?» küsib Kati (nimi muudetud).

Väga sageli võib ajakirjades ja erinevates internetiväljaannetes kohata edetabeleid kõige moekamatest, trendikamatest või stiilsematest rahvustest ning mitte just väga üllataval kombel eestlannasid sealt prantslannade ja itaallannade kõrvalt ei leia. See ei tähenda, et eestlannad maitsetud oleksid. Küll aga on eestlannadele omane pragmaatilisus ja mõistlikkus niisugused omadused, mis on juhinduvad eelkõige kliimast ja olukorrast, mitte isikupärast või erilise isikupärase maitse eksponeerimisest. Ärge saage valesti aru, loomulikult leidub ka Eestis naisi, kes nõndanimetatud hallist massist väga eristuvad, kuid sageli kipub tema märkajatel üle huulte lipsama «mis tal küll arus oli» kui «milline fantastiline look!».

Meie natuurile lihtsalt ei ole omane oma välimusega eriliselt silma paista või enesele tähelepanu tõmmata. See tähendab, et eestlannad eelistavad pigem riietuda ja end sättida enam-vähem nii nagu kõik teised. Kui tüdrukutena oleme jälginud oma klassiõdede ja sõbrannade riietust, siis täiskasvanud naistele jääb silma, mida kannavad teised naised tänaval, töö juures, koolitustel ja mujal. Meie kultuuriruumis on introvertsusele omane kalduvus sulanduda ning endale mitte liigset tähelepanu tõmmata igati normaalne ja tavapärane nähtus. Väga eriline, silmapaistev ja julge riietumisstiil aga eeldab enamasti tugevat enesekindlust, kõrget enesehinnangut ning suutlikkust seda oskuslikult välja kanda.

Praktilisus on hea, kuid sellega ei maksaks liialdada.

Minu üldine hinnang eestlannade rõivastusele ja stiilitajule on sellegipoolest üpriski positiivne – meie naiste riietus, soeng ja jumestus jätavad üldplaanis korrapärase, puhta ja viisaka mulje. Ühtlasi on kõik omal kohal – aksessuaaridega ei liialdata ja esemete toonid sobituvad omavahel. Eesti naised on läbi aastate eelistanud pigem mainstreami – turvalisi ja klassikalisi stiilivalikuid. Sageli jääb tänaval liikudes mulje, et eesti naised kannavad justkui kohustuslikus korras ainult musta, halli ja tumesinist, kuid tuleb nentida, et viimastel aastatel olen hakanud üha sagedamini nägema ka põnevamaid lõikeid ja värvitoone. Sotsiaalmeedia, moeblogid ja ajakirjad teevad meie eest palju tööd ära, kuid ma ei ütleks siiski, et eestlannad kõikvõimalike moetrendidega kaasa läheksid. Eestlannad teavad hästi, mis neile meeldib ja sobib ja nad jäävad selle juurde. Samuti on eesti naised teadlikud sellest, mis millega kokku käib, kuid siin tulevad juba mängu põlvkondlikud erinevused ning mida keegi heaks maitseks peab.

Mainimata ei saa ka jätta asjaolu, et kui piiratud eelarvega muidu mugava riietumisstiiliga naisel on vaja teha valik praktilise suusajope või taljesse töödeldud villase mantli puhul, siis tõenäoliselt valib ta siiski selle esimese, kui et hakkab muretsema, kuidas see tema üheainsa, aastas korra kasutamist leidva teatrikleidiga kokku sobib. Küll aga leidub palju keskealisi ja vanemaid prouasid, kes igapäevaselt kleite ja seelikuid kannavad, kuid siiski selle peale suusajope panevad, kõrvale veel elegantne käekott ja kontsaga saapad. Praktilisus on hea, kuid sellega ei maksaks liialdada.

Olen tähele pannud, et mida enam eestlanna kolmekümnele eluaastale läheneb, seda mõistlikumad on tema jumestustoodete valikud. Eestlannade iluideaal on puhas värske nahk ja maitsekas jumestus, kuid ka siinkohal sõltub palju vanusest. Vanemate prouade puhul olen tihti märganud inetult pakse ja viltuseid silmalainerijooni, samas kui nooremate neidude ja naiste seas levib trend jumestada end Youtube'i meigigurudele omaselt.

Teismeliste tüdrukute puhul see on see mõistetav, sest nad alles katsetavad ning neil ei ole veel kindlat maitset välja kujunenud, kuid juba vanemate naiste puhul paneb see küll kulmu kergitama. Minu arvates ei ole vaja naistel vaja omada igat võimalikku tüüpi meigitoodet, mida poest on võimalik saada, ning samuti ei tähenda, et seda igaühel vaja on, et ta seda õigesti kasutada oskab või see üldse tema puhul hea välja näeb.

Kosmeetikatoodete tarbijatena peaksid eesti naised olema oma veidi kriitilisema meelega nii oma valikutelt kui ka selles osas, kuidas nad neid tooteid kasutavad. Eesti naised peaksid rohkem rõhku panema sellele, et leida oma isiklik ja unikaalne maitse ja stiil, mitte jumestama nii nagu «kõik teised», justkui oleks jumestamiseks vaid üksainus õige viis. Jääb vaid üle oodata, millal see liigse näomodelleerimise, highlighter'i ja täiskatvusega jumestuskreemide mood ükskord läbi saab.

Vastuseid märksõnaga «Moekuulutaja» ootame aadressile sobranna@postimees.ee kuni 14. oktoobrini (k.a). Loe lähemalt siit!

Tagasi üles